Julekalender – 15. luke og smørkrisemoro

Jeg har ikke greid å hisse meg veldig opp over den såkalte smørkrisa Norge er i, men jeg har registrert at media har hatt store oppslag. I butikken finner jeg mitt vanlige «smør» uten melk, så jeg har ikke merket noen krisestemning direkte på kroppen. 😉

Nyheten om «kriserammede» Norge har begynt å spre seg i resten av verden. Vi har blitt gjort narr av på showet til Steven Colbert, og nå også på kinesisk TV! Jeg synes det er utrolig morsomme innslag, så jeg vil gjerne dele med dere.

«Norway has no butter. And they have no hopes of rebuilding their butter reserves considering how long it takes to milk a reindeer.»

«Brace yourselves Norway, because you’re about to be overrun by the butter cartels. Desperate butter mules will be swallowing condoms filled with sticks of Land ‘o Lakes, and pushing them on the streets of Oslo to spread-heads tweaking on shortbread.»

«Because if you pick up any random object in the United States it’s a good chance it’s butter..!»
(Steven Colbert)

Klippet til Steven Colbert får jeg dessverre ikke lagt inn i posten, men du finner den enkelt her. Mannen er en av mine favoritter innen amerikansk nyhetshumor, så det var ekstra gledelig at han har satt av nesten 4 minutter til å erte Norge (og USA igrunn) på denne måten. ♥

Det kinesiske innslaget er imidlertid på YouTube:

6 tanker om “Julekalender – 15. luke og smørkrisemoro”

  1. OMG, LOL, OMFG, LMBO….eller no?
    Herregud han e syyyyge han Colbert. Bra tegn når man sitter alene og ler godt når han spiser av smøret. Og så tar smør på smøret……
    Ja, konge! Ho ho ho ❤

    1. Hihihi, ja Colbert er så morsom, på en ganske syk måte! Når han tar ekstra smør på smøret… åh fy søren jeg grøsser! Egentlig beste medisin mot smørmangel, ingen kan vel få lyst på smør etter å ha sett noe sånt? 😉

  2. OMG -LOL!!!! 😀 😀 😀 😀
    Nu så æ den japanske….Herreguuuuud! *ler*
    Det e jaggu litt pinlig også, «feed the world….»
    Smør KRISE? My ass… jaja…sånn går nu dagan! Moro lell! 😉

    1. Godt du likte videoene, den kinesiske (?) er ganske pinlig, i det hele tatt er det flaut når verden ler av oss for et luksusproblem. Men det er godt de tar det med humor. Jeg holdt på å ramle ned av stolen da de viste hvordan Norge blir reddet fra smørkrisa til tonene av Feed the world… 😀

      Utrolig kult laget igrunn, de har fått med mye norsk.. smør, politibilene, krumkaker… 🙂

Det er stengt for kommentarer.