For de dyreglade…

…vil jeg bare tipse om dette kuppet man kan gjøre på Finn, i hvert fall om man bor i Bergensområdet. En trilliard pinnedyr til den nette sum av kroner tjuefem!

Se bare her:

Selger det som for meg virker som en trilliard pinnedyr for 25,-/Bud.

Som følge av et impulskjøp, ble vi eier av 3 stykk pinnedyr, samt et feiende flott bur en vakker dag for lenge siden. Om enn til noe protester fra min bedre halvdel.. Siden den gang har de blitt stadig flere, og pr. dags dato er det så mange at jeg ikke lenger våger å rense buret, jeg klarer rett og slett ikke å skille pinnene fra pynten.


Selger kan til og med til nød gå med på å selge ett og ett pinnedyr, dersom noen ønsker det. Men da skal man være obs:

Pinnedyr har tatt kvinnefrigjøringen til neste steg, de har gjort seg totalt uavhengig av mannen. På lik linje som Jesus kommer pinnedyr til verden som følge av jomfrufødsel. (Uten sammenlikning forøvrig)Poenget er hvertfall, som noen av oss bittert har fått erfare, at 1 pinnedyr raskt blir til mange.

Så om du ønsker deg pinnedyr, kan du bare sjekke ut annonsen her, så finner du kontaktinfo til pinnedyreieren.🙂 Sikkert kjempekos med en vandrende pinne, eller ti…

13 tanker på “For de dyreglade…”

  1. tjihi.. Tror jeg står over, for etter at vi fikk hund så har hybelkaninene begynt å leie ut til sine venners venner🙂

  2. Heisan, så hyggelig at du er tilbake;)
    Men fysjom for noen ekle greier de er de der pinnedyrene. Levende pinner, lissom o_o
    Har ikke noe problemer med edderkopper og sånne «kongler» – de som ligner edderkopper, m/bitteliten kropp og diiigre bein som flyr inn på besøk til meg når jeg har verandadøren åpen på varme sommer- og høstkvelder. Da fanger jeg de bare i hånden og eskorterer de ut i natta igjen.
    Med disse dyra blir det litt annerledes. Mulig det er så enkelt at vi ikke er så vant til dem. Så enkelt, kanskje? Vet ikke helt hvor de lever fritt ute i naturen? Kanskje folk som bor der synes de er litt mindre ekle?

    Nå blir det litt spennende å poste denne. Jeg holder på å opprette en blogg, og føler jeg knoter fælt, altså. Mulig jeg må begynne å lese instruksjonene nøyere?;)
    Signaturen min som «sivil ikke-blogger» har vært «Lille Lukkøye», men ble litt lei av den bl.a fordi den ikke passer så godt lenger, så nå har jeg tenkt å kalle meg Martha, og bloggen min vil hete Marthas Have.
    Vil gjerne bare kommet opp som Marta når jeg kommenterer hos andre, men jeg mistenker at det er marthashave som blir signaturen, siden det står over her at jeg er logget inn som marthashave. Da må jeg mulighens starte forfra igjen. Om det i det hele tatt er mulig å få det til slik jeg tenker meg det. Hm..

    Men nå skal jeg ikke prate mer om dette her i kommentarfeltet ditt. Unnskyld Lothiane! Alle gode ønsker om en nydelig dag!;)

  3. Hei Martha! Veldig hyggelig med lang kommentar fra deg!🙂 Gratulerer med blogg og nytt navn. Du har helt rett i at du kom opp med Marthashave, men det gjør ingenting, synes jeg.

    Jeg misliker sterkt edderkopper også jeg da, får helt dilla av sånne dyr.. og i det hele tatt de fleste insekter, spesielt de som kan stikke eller bite – eller generelt ser ekle ut.😉 Tøff er du, som kan ta disse dyra i hånda og hjelpe dem ut.🙂

    Velkommen tilbake hit og skravle bare på så mye du orker, jeg synes det er det som gjør bloggen min så innmari hyggelig! ♥

  4. Så bra, da skravler jeg bittelitt til med en eneste gang, hihi;)
    Synes det var så koselig med kommentar fra deg på bloggen min, enda jeg jo ikke har fått lagt ut noe enda! Da ble jeg veldig glad, alstå!!;)) Kjempekoselig!

    Jeg er ikke så veldig tøff, bare akkurat når det gjelder disse helt tynne kongle-edderkoppende, som er så tynne og skjøre og rare. Jeg tror det er fordi moren min sa til meg da jeg var liten at «nei, de er ikke farlige», og så gjorde hun akkurat det jeg gjør nå, hun tok de inni hånden sin og hjalp de ut i igjen. Men man må være veldig forsiktig med dem, for (huff) en gang (da jeg var liten) kom jeg til å holde den litt feil, så da mistet den det ene beinet! Håper det vokste ut igjen – men det funker kanskje ikke sånn? Den hadde i alle fall mange flere bein å stå på da.. så får håpe den greide seg bra den gangen og fikk en bra sommer. De lever kanskje bare en sommer? Vil tro det, men vet ikke.

    Nå skal jeg jobbe litt med å finne ut litt mer om hvordan blogging funker, se om jeg finner igjen posten jeg egentlig er ferdig med å skrive, men som jeg egentlig burde redigere kraftig. Det ble ca. 2300 ord, eller var det 2500? Husker ikke i farta. Nå får jeg bare håpe jeg finner det igjen. Mulig jeg legger det ut som en post – og ikke som «om meg» – eller både som «om meg» og en post. Burde sikkert splittet hele greia, og laget to ulike poster, men har ikke helt energien til det, tror jeg, det blir veldig mye ekstraarbeid, kan jeg tenke meg..

    Men først en liten tur ned til min mamma, som har en brannvarsler jeg må redde henne fra. Den er tom for batteri, og innimellom – men heldigvis ikke hele tiden, bare i perioder – så setter den igeng å «kvitre» Fryktelig slitsomt og irriterende, og det må jeg prioritere i dag. Hun har gått med krykker lenge nå, og selv om de er kastet, så får hun ikke lov til å klatre i gardintrapper!

    Ha det fint så lenge! Klem;)

  5. Hahaha bra annonnse! Husker broren min skulle passe ett sånn pinnedyr en gang for mange herrens år siden. Problemet var bare at han igjen skulle bort og ikke helt informerte meg om hva som skulle passes. Jeg så ingen dyr i den boksen og tenkte som så at kanskje dyret ikke kom likevel. Falt meg aldri inn å nitidg studere pinner i en boks. Ergo så døde det stakkars pinnedyret! Ikke helt heldig kan man si!!

  6. Nah! Tuusen takk for at du har linket til bloggen min, Lothiane❤
    Det er en ære – virkelig!
    Skal linke til deg jeg også, må bare finne ut av hvordan først. Det er vel en av widgets'ene, det vel.. Holder på å lære meg saker og ting, og det er mye å holde orden på og lete etter. Masse jobb, men aller mest kjempegøy!;)

  7. Jenna: Hehe, den sprer seg som en farsott på facebook og twitter.😀

    jojja: Hybelkaniner må være noen av de frekkeste skapninger på denne jord!😉

    Sissel: Ufffff, stakkars lille pinnedyret! Men hva skal man gjøre da, når man blir så dårlig informert?😉 Får håpe eieren kom over det igjen og fikk seg nye pinnedyr. Eventuelt et annet dyr.

    Martha: Jeg har oppdatert litt i lenkelista mi, så det var mange lenker som gikk til sider som ikke lenger finnes og blogger som ikke blir oppdatert. Bare hyggelig å ha deg på plass! Det er en egen «post» i venstremargen med ‘Lenker’ i wordpress. Håper du finner ut av det, wordpress er ikke alltid så enkel å finne fram i. Hold ut og spør om råd om det er noe.😀

  8. Åh takk Lothiane, kan hende jeg trenger å spørre om noe. En del ting jeg har lett meg ihjel etter😉 Måtte til slutt sende en mail til support – og de var veldig greie, tok ikke lange stunden før jeg fikk svar! Ganske imponerende, for de har sikkert mye å gjøre.
    Det er mye å sette seg inn i for en helt fersk blogger, og som heller ikke er særlig teknisk begavet😉 Men jeg har allerede lært mye, og det er jo ikke sikkert at jeg trenger å ta i bruk alle funksjoner. Jeg vil bare ha en blogg som har «vanlige funksjoner» slik at den blir oversiktelig og enkel i bruk både for meg selv og de leserne som måtte stikke innom. Moro med de widgets’ene (tror det er det de heter) De lager litt «dynamikk» på bloggen, eller hva jeg skal si. Og gjør det lettere å finne frem til postene, bl.a
    Men da skal jeg kikke i venstremargen for å se om jeg finner ‘Lenker’
    Klem

  9. Hehe… jeg tror jeg holder meg til dyret jeg allerede har fått. Her kom Valp i hus for fem uker siden. Litt lettere å skille dyret fra pynten da😉

  10. Hei igjen Lothiane!

    Jeg må få spørre deg om en ting, jeg. Blir så forvirret når det gjelder forskjellen på Kategorisky og Stikkordsky. Jeg vil gjerne ha en sånn «sky» slik at ordene kommer frem litt ‘hulter til bulter’ i margen – slik som den du har hos deg og som du kaller KATEGORIER.

    Det ser ut til at det er Stikkordsky som gir en slik?

    På den annen side ser det ut til at Kategorisky er MYE enklere å administrere, der kan man jo bare klikke på/merke av alle ordene man ønsker å bruke.
    Men da får man bare ordene/kategoriene ramset nedover og etter hverandre i margen, ser det ut til.

    Om man velger Stikkordsky, så må ordene søkes fram, og man ser ikke alle foran seg på siden. Litt uoversiktelig, men man venner seg sikkert til det.

    Og – det viktigste er for meg å få til å lage en sånn ‘sky’ (som du har kalt kategorier) – så jeg vil velge den widgeten som lager en sånn.

    Unnskyld at jeg bryr det med dette, men nå går det helt rundt her, og jeg bare bytter frem og tilbake og aner ikke hva forskjellen blir.. *bittelitt flau*

    Klem Martha

  11. Weee.. jeg fant jo ut av det. Lett som bare det og helt opp i dagen *ryster på hodet* – noen ganger kan man lure på hva man tenker med.. el noe sånt;)

  12. Yoshimi: Gratulerer med valp! Sikkert kjempekoselig og neppe særlig vanskelig å skille valpen fra pynten, nei. Hehe…😀

    Martha: Godt du fant ut av det, jeg fikk ikke svart deg i går. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva jeg gjorde, for det begynner å bli så lenge siden jeg startet bloggen – men stemmer nok at det var en widget. Tror forresten utseendet på «skyen» forandrer seg etter hvilket tema man velger, for jeg sjekket noen nye temaer og plutselig så skyen ikke ut som en sky lenger, men mer som en kategori-liste.🙂

Det er stengt for kommentarer.