Dagen derpå – Melodi Grand Prix

Ja, sorry, jeg sier fortsatt Grand Prix, og ikke Eurovision som jo er det riktige navnet.

Utstyrt med stemmegivningsskjema printet ut fra NRKs sider, så jeg sendingen sammen med ei venninne og med Tenåringen. Selv med pizza, rødvin, jordbær og is, ble ikke de 25 sangene vi led oss gjennom noe bedre. Makan til elendig musikk skal man ikke lete særlig lenge etter, det er bare å se til tidligere Grand Prix-sendinger. Men pauseinnslaget..! Pauseinnslaget; I heart you, for å si det på ekte fjortisspråk. ♥

For det første var det en ren nytelse å høre Madcons ‘Glow’ etter alt det grusomme vi hadde lidd oss gjennom tidligere. For det andre er det noe med flashmobs som gjør meg skikkelig sippete og rørt. Tenk, alle de ulike folka som har øvd seg fram til gårsdagens sending! Alle har konsentrert seg om å lære de samme bevegelsene og å gjøre dem i takt med andre til den samme sangen. Dæskern, ikke rart NRK får skryt så det holder på YouTube og Twitter. Tilbakemeldingene på pauseinnslaget er udelt positive, så vidt jeg har sett så langt.

Så flott at NRK lot være å satse på nasjonalromantisk skryteinnslag i pausen, og heller satset på noe som skapte samhold og fellesskap!

Jeg husker ikke en eneste sang fra konkurransen, og med et par unntak håper jeg å slippe høre noen av dem igjen. Madcon derimot, kommer til å bli spilt ofte og mye her framover. Me like!

Lyst å se? NRK har lagt ut klipp i YouTube.

Stemmeskjemaet mitt: Jeg fant ut at det ble umulig for meg å gi poeng til de ulike sangene. Hvis du lurer på hvilke sanger jeg likte best så var det Island og Frankrike. Vinnersangen var helt grei, men unge Lena har jo ikke sangstemme.

MGP-sanger får fram min indre fjortis...

15 tanker på “Dagen derpå – Melodi Grand Prix”

  1. Hei!
    Har såvidt begynt å lese bloggen din, og syns den er veldig fin! Kjenner meg igjen i de tingene du skriver om ME, da jeg selv har det. Har min første time med Kenny De Meirleir på torsdag, og håper dette etter hvert skal gi resultater:)

    Ler meg i hjel av «omg»-ene dine på stemmearket, og er helt enig;)

  2. Hei Maria! Velkommen hit, så koselig å høre fra deg!🙂 Det er veldig interessant å høre du skal begynne hos De Meirleir, skulle ønske jeg hadde muligheten selv. (Drømmer om den store Lotto-gevinsten, hehe). Håper det hjelper deg!

    Enkelte ting får fram fjortisen i meg, og Grand Prix er visst en av dem.😉

  3. Jeg må bare innrømme det; Det bor en ganske stor MGP-nisse i meg. Kunne ikke tenke meg å ikke se på! Sitter og ler meg skakk av kostymer, sur sang og overdrevne korister (så du han som svimte av på ene delfinalen?) Når man får hørt de noen ganger begynner fler å låte bra, og noen setter seg i hodet. Ikke alltid de beste sangene, men noen gjør inntrykk.

    Fulgte både delfinaler, førkvelder og finalen, og synes det er god underholdning🙂

    Klem

  4. Anja: Det som er så fint er at man ikke trenger hvis man ikke vil!😀

    Litt om alt: Hehe, jeg fikk ikke med meg noe av det på forhånd så hørte alle sangene for første gang, bortsett fra den norske. Hadde kanskje hjulpet å høre sangene noen flere ganger, men det er nå så. Det er et skikkelig sirkus, men moro å få med seg, synes jeg.🙂

  5. Huff, jeg har fortsatt noen av sangene surrende rundt i skallen ..! Hjelp? Det er altså IKKE fordi de var av slik høy, musikalsk art … men måtte jo se🙂 Syntes som deg, det er artig å få med seg.

  6. MGP er jo ikke akkurat noen sangkonkurranse der det er mange strålende bidrag. Selv greide jeg faktisk ikke en gang å lide meg gjennom alle sangene. Ble lei etter nummer seks tror jeg…

  7. Ai, ai, ai… Det var en sørgelig affære. I stua hos oss heiet vi på Danmark, men det viste seg å være forgjeves. Og vinneren var bare en eneste stor nedtur, -syns jeg.😉

    Ellers så var du ikke alene om å like pauseinnslaget! Undertegnede gråt sine modige tårer, for sånt blir jeg også veldig rørt av.

  8. Embla: Det kan være ganske plagsomt med sånne sanger som fester seg, men som man egentlig ikke synes noe om. Er vel fordi det ofte er veldig enkle sanger og refrenger, sånt liker visst hjernen å henge seg opp i.🙂

    Røverdatter: Det var en litt rar resultatliste, synes jeg, men sånn er det vel egentlig alltid.😉 Jeg var heller ikke spesielt begeistret for vinnersangen, selv om den var fengende nok.

    Åh, godt det ikke bare er meg som blir rørt av flashmobinnslaget.😀

  9. Elisesblogg: Beklager, kommentaren din hang fast i moderasjonskø. Jeg kan godt forstå du ikke orket, det var fryktelig dårlig og ga meg lyst til å kjederøyke i stedet for å se på.😉

  10. Åh jeg storkoste meg jeg! Hadde 8 sanger på «laste ned» lista etterpå. Synger dagen lang på vinnersangen, hun eier ikke stemme, men passer på en måte til den sangen. Tyrkia sin var bare rå – men kanskje ikke helt grand prix. Også ble jeg totalforelska i han blonde dotten fra Serbia. En gladsang som virkelig fikk meg til å smile! Loving grand prix😉

  11. Rødvin??? Under MGP er det da sprit som teller! Sprit i bøtter og spann!

    Ikke at jeg vil anbefale det for tenåringen, akkurat. Ikke for resten av dere heller, for den saks skyld. Men jeg har det fra ganske sikkert hold (brutter’n) at nok sprit kan gjøre selv MGP ganske tolerabelt.
    Selvsagt er det mulig han mente sammenlignet med hodepinen han hadde da han våknet dagen etter, altså.

    Jeg har ikke giddet å sjekke ut sangene på youtube engang i år. Sammenlignet med klesvask og klaging over dårlige veier virker det bare ikke så virkelig viktig, lissom.

  12. sv: Jo takk selv du🙂 Magnesiumolje, det var spennende. Har du mangel eller? Hvorfor skal du begynne med det? Bare spør jeg, ble nyskjerrig.

  13. Hahahaha, stemmeskjemaene ble morsomme da! Om enn noe ensformige etterhvert…hvertfall mitt….boring, boring, boring….zzz, zzzz, zzzzz… :oD

    Ellers må jeg faktisk si meg helt enig i at det er noe med flashmobs som gjør en skikkelig snufsete – merkelig greie det der!

Det er stengt for kommentarer.