Lys i enden av tunnelen

Et ganske interessant fenomen i Otta, er alle disse som kjører opp og ned hovedgata om og om igjen. Når de blir lei av det, stopper de gjerne opp sammen med andre i samme ærend, og så sitter de der og ruser motorene sine. Om og om igjen. Leeeeenge – og selvsagt på nattestid, om det var noen tvil om det. Gjerne akkompagnert av høylydt prating og latter.

Jeg antar dette er veldig typisk helgeaktivitet, og muligens ellers også – men siden jeg kun har oppholdt meg der under festivaldagene i august, skal jeg ikke påstå noe som helst.

Det er litt vanskelig for meg å forstå at dette er helt i orden, men når man én gang i året har sekkepipeband på besøk, så er det forferdelig problematisk om disse tar seg, la oss si… en fem-minutters seanse i gangtunnelen. På Otta har de nemlig en tunnel med fantastisk akustikk. Virkelig! Når man går gjennom den, og det gjør man gjerne på vei tilbake til  hotellet, så roper den virkelig etter å bli spilt i.

Det har etter hvert blitt en tradisjon dette med tunnelspilling, og gode tradisjoner må man holde fast ved. En nesten like fast tradisjon har blitt at vi får klage fra lensmannen. Sist vi var der fikk vi beskjed om at vi ikke kunne spille etter klokken 01. I år spilte «noen» der ved midnatt. Neste dag fikk vi en oppgitt tilbakemelding fra en av arrangørene om at han hadde fått kjeft på våre vegne. «Don’t play in the bloody tunnel!»

Her er et lite opptak fra tunnelspilling, men dette er tatt på dagtid altså – så det er ikke bevismateriale om ulovlig aktivitet. 🙂

Nå vurderer vi en turné rundt om i landet der vi spiller i tunneler. Beware!

11 tanker om “Lys i enden av tunnelen”

  1. Kjent fenomen på «landet»; råning! Tunnelspilling er jo en annen spesiell aktivitet 🙂

    Forstår at du har hatt en super helg og det gjør så himla godt med slike glade dager!

    Ha en fin uke!

  2. Randi: Råning, ja. Stemmer! Det ordet har jeg jo hørt før. Ikke sååå normalt blant de jeg vokste opp med, men jeg tror nok mange har vært borti det. Innmari slitsomt å høre på om natta, egentlig.

    Fru Jones: Jaaa! 😀

    Dr. Borg: Jeg skjønner hva du mener… Neste år? 🙂

    Titta: Du ser rett. Takk! 😀

  3. ÅÅÅ, så flott! Denne turen kan du leve lenge på!! 😀
    Stemningsfull og utrolig kul tunnelfilm!! 😀

  4. Alt godt: Haha, herretoaletter kan brukes til så mangt. Sang.. og oppstemming av sekkepiper. Nei, forresten… det siste er det dametoaletter som passer best til. 🙂 Godt dere ikke får klager!

    Løven: Jaa, jeg må bare huske å ta dette fram i tyngre perioder! 😀

    Titta: Åh, så flott, tusen takk! 😀

Det er stengt for kommentarer.