Bloggeblogging

Eller er det metablogging man kaller det når man blogger om det som skjer i Bloggeland? Uansett… det er en interessant og morsom tid. Virrvarrs blogg er stadig i vinden. I dag har Jan i Dagbladet skrevet kronikk om Virrvarrs anmeldelser av journalister og hvordan den som blir intervjuet nå har muligheten til å «slå tilbake» i egen blogg selv før en artikkel kommer på trykk. Jeg synes det hun gjør er genialt. Ikke bare har jeg kunnet følge med på bokas tilblivelse, men jeg har hatt muligheten til å få bakgrunnsinformasjon om journalistenes prestasjoner i møte med Virrvarr og Grevinnen. Jeg merker jeg leser disse intervjuene på en helt annen måte enn jeg vanligvis gjør og det er spennende. Faktisk synes jeg det er helt unikt!

I morgen blir det lanseringsfest og jeg lurer på om jeg skal trosse heisstans og dårlige knær og bevege meg ut likevel. Dette kan bli moro! Jeg har jo møtt andre bloggere før, men ikke så mange som det er mulighet for å treffe nå. Det er skikkelig *kile i magen*-spennende!

19 tanker om “Bloggeblogging”

  1. Jeg er helt enig, dette har vært en spennende prosess for meg også, selv om jeg ikke kjenner noen av dem utenom det jeg har lest i blogg. Men det har interessert meg nok til å snakke om bok en med kjæresten min, og han er også nysgjerrig og sier at vi selvsagt må kjøpe den. (selv om den er pikkfri, og kjæresten min er utstyrt med en slik)

    Lanseringsfest høres kjempegøy ut, jeg vil, jeg vil! Men… osv.

  2. Ikke sant, den boka har allerede vært samtaletema flere steder for min del, det synes jeg er bra! Ser fram til å få den i postkassa mi snart. 🙂

  3. Så gøy da!! 😀 Du får ta et rumpeakebrett og sette utfor alle trappene *fnis* ser det for meg 😀 Lykke til og kos deg! 😀

  4. Jammen jeg vet ikke hvordan! Det kommer automatisk sånn? Hm. Får teste litt. Du får slette babbelet etterpå.

  5. Løven: Haha, ja akebrett er tingen. Lurer på om jeg skulle prøvd det, altså. Har bare ikke noe akebrett, det er problemet. 😉 Men kanskje jeg har noe annet som kan brukes… 😉

    Trips: Ah… har du fulgt ut alt på WordPress inne under Settings? Brukere? Skriver..? Jeg husker ikke helt hvor det står, men er en del å fylle ut som kanskje mangler? Ellers vet jeg ikke, men kan se på det en gang vi kommer sammen. 🙂

  6. Tror kanskje jeg la inn feil den første gangen jeg kommenterte her, for det gikk opp et lys for meg i går …. kremt… da jeg kommenterte en annen blogg at jeg ikke trengte å ta med hele http-osv, men bare brukernavnet. Så om du sletter meg som automatisk lagret hos deg, så kan jeg prøve igjen? Har sjekket alle innstillinger i WP hos meg og finner ingenting.

  7. Jepp, står innlogget som tripsandtics og så logg ut. Hm. Veldig rart. But anyway. Jeg har tægga deg litt i bloggen min. Men du burde sove litt!! *ser strengt på*

  8. Veldig rart! Vi får se på det sammen en gang.

    Så kul gravatar du har fått deg! 😀

    Takk for tægging, jeg skal se om jeg får gjort noe med det. Og sove… ja.. vet jeg burde… er ikke godt det her. 😦

  9. Høres koselig ut med fest og lansering, men det blir for stort for meg… dessuten er jeg j… sjenert (tror jeg)
    Du kommer deg nok ut Lothiane, men kommer du deg hjem igjen?
    tripsandtics: bare lim inn http’n din i feltet webside…

  10. Graylady: Jeg kan være særdeles sosial av meg, til tross for at formen ikke alltid er på plass. Så får jeg svi i ettertid, eventuelt.

    Takk for omtanken, jeg skal nok komme meg hjem. Tar taxi til/fra, og så får jeg bare ta tiden til hjelp når det gjelder trappene. Jeg VIL ut.

  11. tripsandtics: slet med samme problemet i typ, ett år. haha. men vet du, alt du gjør er å legge inn url-en til bloggen din på min-konto-sida. og voila!

  12. Å, som jeg skule ønske at jeg kunne dra på den bokfesten. Jaja, du får det sikkert kjempekjekt, og du får skrive om det etterpå. 🙂

  13. Flere kommenterer Omdal i sine blogger i dag, og det folk er enige om, er at Omdals kommentar slår tilbake på journalistene selv. Hvem garanterer kvaliteten i det journalistiske arbeidet i f.eks. Dagbladet? Ikke Lars Helle i hvertfall 😉

Det er stengt for kommentarer.