15 særheter

Jeg har blitt tagget av Hagen på Hytta om 15 av mine særheter. Tagging kan være fint tidtrøyte og da kan jeg samtidig finne ut om jeg er så sær som jeg tror jeg er.

  1. Jeg fører ofte samtaler inni hodet mitt og blir sjelden enig med meg selv. Litt slitsomt.
  2. Jeg har alltid hatt dilla på kontormateriell. Viskelær, penner, notisbøker, you name it.  Det har roet seg litt med åra, men jeg har stadig problemer med å la fine notisbøker ligge igjen i butikken.
  3. Notisbøkene som blir med meg hjem blir sjelden fylt opp. Jeg begynner å skrive i en av dem, får for eksempel for meg at jeg skal skrive dikt. Det stopper gjerne opp etter litt tid og når jeg får et nytt prosjekt passer det ikke å fortsette i samme notisbok. Da må jeg ha en ny og så skriver jeg litt i den og, før det på nytt stopper opp. Dermed har jeg en skuff full av slike bøker det bare står litt i.
  4. Jeg irriterer meg over orddelingsfeil, men har begynt å innse at det er noe vi ikke kan få bukt med. *sukk*
  5. Jeg synes ikke alle unger er søte.
  6. Jeg griner lett av teite programmer på TV. Pleier sjelden se «Ekstrem oppussing», men gjør jeg det kan du banne på at jeg griner på slutten uansett hvor patetisk det er.
  7. Jeg snakker ofte høyt med meg selv, spesielt når jeg kjører bil eller gjør noe annet jeg må konsentrere meg om.
  8. Jeg skal (nesten) alltid finne ørten sider av en sak. Må vinkle det mest mulig før jeg (kanskje) klarer finne ut hva jeg mener. Kan likevel fremstå ganske kategorisk hvis jeg diskuterer med noen, bare jeg er i humør til det. 😉
  9. Jeg kan få skikkelig problemer med å snakke med folk hvis det står på høy musikk i bakgrunnen. Kanskje en grunn til at jeg ikke er så glad i uteliv?
  10. Jeg er avhengig av pinsett. Finner jeg ut at jeg har dratt på tur uten må jeg kjøpe ny.
  11. Som oftest er jeg blid og grei med folk, men føler jeg meg tråkka på kan jeg bli dritforbanna og stygg i munnen. Det er litt pinlig i ettertid.
  12. Jeg blir sprø av lyden av Disney Channel, men synes egentlig ikke det er spesielt sært. Det er jo ren tortur!
  13. Jeg blir dårlig av å høre folk beskrive skader, for eksempel om hvordan noen har brukket noe eller skåret seg. Da føles det nesten som om jeg svimer av. Å se det på tv er enda verre. Greier av den grunn ikke se Jackass. (Synes det er det mest ufyselige program som noensinne er laget.) Likevel var jeg  aktivt medlem av Røde Kors Hjelpekorps en gang i tida og klarte «skru av» reaksjonene når noe skjedde.
  14. Jeg har et litt manisk forhold til å vaske hendene. Føler at jeg kan kjenne basseluskene krabbe rundt på meg hvis jeg ikke får vasket meg når det kjennes nødvendig. Har dermed ofte tørre hender og er avhengig av fuktighetskrem.
  15. Jeg er feig og tør ikke dele mine aller særeste særheter med dere. Kjedelig assa.

Skal vi se, hvem er det som ikke har hatt denne til nå? Jeg prøver meg med å utfordre Sokken, El Vera, Ann, Eugenie og Trips & Tics. Andre som har lyst må gjerne kaste seg over oppgaven de også! 🙂

9 tanker om “15 særheter”

  1. Oj. Det krever litt tenking det her! Særlig siden du har skrevet en del jeg kunne skrevet selv! *ler* Så hvordan skal man nå greie å være original? hehe

  2. Jeg kjenner problemet. 😉 Har nok nevnt ting som andre har nevnt før… men sånn er det. Kanskje vi ikke er så sære som vi gjerne vil tro vi er? 😉

  3. Jo flere særheter jeg leser om hos andre, jo mindre sær synes jeg å være. Det er visst en del ting som er ganske vanlige 😆

  4. Morsomt å høre om dine særheter :D…..hva er det med disse notisbøkene *fnis*
    Deilig å høre at det er fler enn meg som griner av «ekstrem oppussing» 😀

  5. Ad. 7: Å snakke høyt med seg selv tror jeg er veldig menneskelig. Så mange ting blir jo først virkelig når vi sier dem høyt.

Det er stengt for kommentarer.