Oh lykke

Det bare kom over meg her jeg satt og spilte på meg seneskjedebetennelse i høyrearmen på grunn av Verdens Farligste Spill på facebook; Bejeweled. Jeg hadde iPoden høyt på med musikkfavoritter, for å unngå å bli forstyrret av lyder rundt meg og tankene bare fløt avgårde på egenhånd. Minner fra både eldre og nyere fortid dukket opp og det var da jeg kjente denne utrolig lykkefølelsen fylle meg: Så godt jeg har det som singel!

Det er enkelte ting som ikke kan skrives i en blogg, rett og slett fordi man aldri vet hvem som leser, hverken nå eller i fremtiden. Der har jeg brent meg nok, så jeg har heller valgt å holde kjeft og heller ta ut det som trengtes andre steder. Men guri som det klør i fingrene innimellom…

You self destructive,
Little girl.
Pick yourself up,
Don’t blame the world.
So you screwed up,
But you’re gonna be okay.

Jeg har av ukjent årsak en merkelig oppfatning av å måtte prøve fryktelig hardt å få et forhold til å fungere, uansett hvor borti natta det virker. Men å gi seg er visst for feiginger, så jeg står heller og stanger huet i en murvegg enn å trekke meg. Det vil si, inntil et visst punkt – men da er det også veldig over og ut.

Etter å ha slikket sår og brukt de nærmeste vennene til å bearbeide de verste etterreaksjonene, kan jeg nå kjenne at jeg har det bra! Jeg er glad igjen, jeg fyller livet mitt med det jeg vil – og de menneskene jeg ønsker ha der. Jeg kan gjøre omtrent akkurat hva jeg vil sammen med hvem jeg vil, og ingen er i posisjon til å kritisere meg eller stemple meg med negative betegnelser. Ikke en kjeft kan blande seg inn uansett hvor mange venner jeg på Facebook-lista mi, hvem jeg drikker øl med, hvem jeg har meg med eller hva jeg enn velger å gjøre…  og det er deilig!

Når jeg er i et forhold pleier jeg å oppføre meg «pent», og det gjør jeg stort sett ellers også. Derfor er det ganske pyton å bli møtt med mistenksomhet og kritikk av hver minste ting jeg gjør eller sier. Nå har jeg det virkelig godt igjen og det føles fantastisk bra!

Ikke pokker om jeg bytter singeltilværelsen min mot noe som minner om tidligere tider. Not in a million years, banna bein.

(Sitat hentet fra Maria Menas pick me up-song: All this time)

12 tanker om “Oh lykke”

  1. Godt skrevet! Jeg er 87,3% enig med deg. De resterende 12,7% vil så gjerne ha en «særbo» til ferier og sosiale sammenkomster.

    Ha en fin kveld og gjør akkurat som du vil!

  2. Glama: Det gjorde godt å skrive også. 🙂

    Trips: Takk! *klemme*

    Randi: Det betyr ikke at jeg ikke ønsker noe forhold whatsoever (og ei heller at jeg ikke har det), men jeg skal og vil ikke inn i noe som gjør at jeg har det mindre bra enn jeg har hvis jeg er singel. Nå bør jeg har lært. 😉 Så – jeg tror egentlig vi er ganske enige. 🙂

  3. Så DEILIG å høre!!! Å være rusa på frihet er en vidunderlig ting, kos deg!!!! Stor klem 😀

  4. Alt godt: Takk skal du ha! 🙂

    el Vera: Det må vi få til! Vært litt hektisk her og, men vi ringes? 🙂

    løven: Helt sant! 🙂 *klem tilbake* 😀

    Stjernesøkeren: Åh så flott å høre! 😀 Kos deg på jobb!

    Trygve: Hahahahaha! 😀 Jesus is a friend of mine!

Det er stengt for kommentarer.