Plutselig så skjer det!

Akkurat når du minst venter det… så kommer det en ny post på bloggen. Det begynner jo å bli en stund siden sist, og selv om jeg har tenkt mange ganger på ting jeg skulle skrive om, så fant det aldri veien ut av hodet mitt og over på skjermen. Sånn kan det gå, gitt.

Ettersom jeg skriver så sjelden føler jeg alltid at det er på tide med en kjapp oppsummering. Skal vi se… Januar har stort sett vært en skikkelig nedtur, men det er jo januar hvert år. Det bedret seg mot slutten, da jeg havnet ute på datehelvetet igjen. Dermed sluttet januar med et slags lys i tunnelen. Dessverre gikk det brått over, men det gidder vi ikke dvele ved. Det er nok bare to menn i mitt liv; Tenåringen og pelsdotten.🙂

Imorra fyller jeg år igjen. Det begynner å bli en del av dem, så det vil jeg heller ikke bruke tid på – men en ørliten feiring med de to gutta mine skal det nok bli. Jeg har vært ute og handlet inn to buketter med nydelige tulipaner, god middag og ingredienser til en ganske sunn dessert. Tror til og med jeg skal unne meg et glass rødvin!

Mitt forsøk på å gå ned i vekt har vel vært det mest vellykkede i min verden – det er nesten 12 kilo mindre Lothiane, og det føles bra! Jeg har en vekt nå som jeg tror det er minst 10 år siden jeg hadde sist, og en følelse av å være tilbake til sånn jeg egentlig skal være. Jeg svømmer i de gamle olabuksene mine, men hadde heldigvis noen i mindre størrelse pakket bort i klesskapet. Beltet mitt har snart ikke flere hull igjen, men det frister ikke så veldig å gå ut og bruke penger på klær ennå, ettersom jeg ikke vet hvor jeg kommer til å ende opp. Nå har jeg så vidt begynt på fase 3 av Eurodiet, og jeg skal langsomt føre tilbake en del karbohydrater i kostholdet mitt. Foreløpig er det litt frukt som har blitt lovlig, men senere i måneden kan jeg begynne å spise et par grove knekkebrød per dag. I mars kan jeg glede meg til å spise yoghurt! Oh lykke.🙂

Jeg skal ikke påstå at det bare har vært moro med dietten så langt, jeg begynner å bli ganske lei en del av produktene. Jeg fikk også problemer med fordøyelsen en stund, og det gjorde meg ganske mismodig. Nå er ting bedre, så da satser jeg på at det fortsetter sånn.

Om ikke så fryktelig lenge skal jeg ut og reise! Faren min fyller rundt tall, og tar med seg barn og barnebarn til Det Store Utland. Vi skal til et sted det er gode sjanser for både sol og varmt vær, og jeg gleder meg veldig! Satser på en uke med bading, lesing og avslapping… og forhåpentligvis en del fotomuligheter. Det blir sikkert noen bilder å dele her etter hvert også.🙂

Før vi drar på tur rekker Tenåringen å fylle 18 år… Tenk det! Jeg kommer nesten ikke over at jeg har en så voksen sønn. Vi har brukt det siste halve året på å øvelseskjøre – og han har blitt veldig flink. Det er ikke bare mine ord, kjøreskolelæreren hans sa at han kjørte «konge» etter siste time, og nå er han klar for siste del der det blir glattkjøring, landeveiskjøring og hva det nå er de skal gjennom. Det blir en gledens dag når han har lappen og kan kjøre til og fra skolen selv!😉

Sånn, da har jeg fått samlet opp det som har skjedd siden sist. Kanskje jeg nå kan greie å begå en skikkelig bloggpost igjen snart? Det er i hvert fall målet, men som man har lært når man har levd noen år… veien til målet er sjelden en rett motorvei. Noen ganger minner den mer om en tur i Trollstigen:

Veien er målet..?
Veien er målet..?

6 tanker på “Plutselig så skjer det!”

  1. Skjønner at det er lenge siden vi har sett hverandre, 12 kilo og en dating som allerede er over – må gjøres noe med . . snart. Glad bursdag i morgen.

  2. Haha, ja her skjer det enten ingenting, eller så skjer det mye på kort tid. Helt enig i at vi må gjøre noe med det! Kanskje jeg skulle tatt en tur en dag..? Eller du hit, om du vil? Vi kan jo ta det på privaten.😉

  3. Alltid koselig å se et glimt av deg🙂 Også så flink du har vært – koselig å nå den vekten man trives med. Også hurra for morgendagen da – må du hygge deg🙂
    Håper du får en fantastisk ferieopplevelse med familien!
    Flott bilde med god tekst, det er ingen motorvei her heller, men hurra for inspirerende snirkelveier…😉
    Fin februar ønskes deg!

  4. Så koselig å titte innom her og finne litt nytt🙂 Gratulererer så mye med dagen som var og med flott vekt. Jammen er du flink🙂 Gleder meg til «vi» skal ut å reise igjen;) Det er så koselig å være med deg og Tenåringen på tur her på bloggen.

    1. Tusen takk for det, Aneth! Veldig sent svar fra meg, beklager det.
      Vi har rukket å være på reise igjen, som du kan se på bloggen. Det kommer nok litt mer fra turen etter hvert, jeg har jo som vanlig en haug med bilder.😀

Det er stengt for kommentarer.