Nettdating for n’te gang

Gjennom en årrekke har jeg forsøkt meg på ulike nettdatingsider, med vekslende hell. Nei, hva sier jeg?! Det har ikke vært noe vekslende hell. Det har vært ikke vært noe hell i det hele tatt, men heller en vedvarende tilstand av håpløshet.

Det er mulig det er jeg som er negativ, men det er vanskelig å holde optimismen oppe når de aller fleste jeg får kontakt med, først av alt ønsker å sikre seg at det ikke er en frigid megge i andre enden. Hvis jeg var frigid ville jeg vel for pokker ikke søkt etter en mann, ville jeg?! (Megge er det fullt mulig at jeg er, men det kommer i så fall som naturlig følge av å ha blitt utsatt for et ukjent antall henvendelser av typen «hei, du ser søt ut, skal vi treffes og ha sex? Kona mi er en frigid megge.») Jeg mister dermed jevnlig troen på menneskeheten generelt, og mannfolk spesielt.

Datingsidene jeg har vært innom er mange, men klientellet virker å være det samme. Resultatet for min del er dermed uendret.

Ettersom jeg føler jeg har en viss erfaring med slike steder, har jeg kommet fram til at det bør opprettes et nytt treffsted med litt andre kriterier. Det finnes allerede steder der rike menn kan møte pene damer, et sted for de ekstra smarte, et for tjukke damer og menn som har det som hovedkriterie, og sikkert flere jeg ikke har hørt om ennå. Jeg har forslag om enda et spesialforum, og håper noen straks vil ta tak i og utvikle ideen min.

Jeg ønsker meg et sted der man kan søke opp folk med samme grunnsyn/holdninger som en selv. Et sted for dem som tenner på intelligens, og som evner å samtale om andre emner enn sex. Et sted der det er et must at man kan uttrykke seg skriftlig uten altfor mange skrivefeil.

For min del vil jeg gjerne ha spesielle søkekriterier tilgjengelig, som å kunne søke etter en mann i 40-åra, med interesse for det som skjer i verden. En mann som bryr seg om klima og miljø. En mann som ønsker at Norge gir amnesti til asylbarna, og ikke tror at alle muslimer er fanatiske terrorister. En mann som er glad i å lese bøker, se film og kunne prate om det aller meste. En mann med mye humor og positiv innstilling til livet. En mann som befinner seg på den rødgrønne sida politisk, og som synes det er forjævlig at FrP skal sitte i regjering. Gjerne en lærer. Lærere er bra folk!

Hvis noen kunne lage et sånt nettsted, hadde jeg satt stor pris på det!

Bill. mrk.
Winter is coming (and my feet are cold)

13 tanker på “Nettdating for n’te gang”

  1. Så synd at det skal være så vanskelig å finne kjærligheten, for ikke si helt «normale» folk, et nettsted der man kan bli kjent steg for steg.

    At det er noen (både menn og damer) som søker erotikk only er greit nok det (selv om de ikke behøver å skrive så teite ting — er menn virkelig så dårlige sjekkere?)

    Selv er jeg så heldig at jeg ikke søker noe, men et godt nettsamfunn for dem som gjør det, burde nesten være en menneskerett?

    Likevel har jeg trua på at det finnes flotte mennesker der ute. Lærere også. Eller hva det er man ønsker seg. For kanskje man egentlig ikke vet det selv enda?

    Håper du finner noen som gjør mer enn å varme kalde bein : )

    1. Takk for det, Ådne!🙂
      Det beste er at man egentlig ikke vet, det har du rett i! Jeg er ikke egentlig så opptatt av hva slags yrke menn har (eller om de har et), men jeg har kommet fram til at for meg er det viktig å dele noen grunnholdninger.

      Det er helt fair at noen kun er ute etter erotikk, og heldigvis er mange ærlige nok til å opplyse om dette. For min del blir det for overfladisk, for meningsløst.

      Det er mange elendige sjekkere blant menn, men det kan godt hende at det er like mange elendige kvinner… det skal jeg ikke uttale meg om. Jeg har egentlig for lengst mistet trua på at det lar seg gjøre å finne noen på nettdating, aller helst vil jeg møte noen «the old fashioned way», men da må jeg jo orke å komme meg ut mer.🙂

  2. Har ikke hatt mye tro på nettdating siden jeg og en venninne i Iowa City logget oss inn på Yahoo Dating for å sjekke hvor mange av de tilgjengelige mennene vi kjente. Viste seg å være ganske mange, og ikke bare kjente vi dem, men vi kjente konene deres og!
    Sier vel noe om det markedet?

    1. Såpass ja! Kanskje de ålreite, single mennene holder seg langt unna nettdating? Eller så rekker de ikke å være single lenge nok til å rekke å komme seg på noe nettsted. Sukk.

      1. Mulig det?

        Kjenner endel ålreite single menn, men de har visst ikke noe imot å være single så det er mulig det er grunnen til at de holder seg unna nettdating. Eller de holder seg ikke unna…
        Og bruker navn som Jennifer og Suzanne!

  3. Jeg orker heller ikke nettdating lenger og har slettet meg fra alle steder. En av de siste jeg møtte var faktisk ikke bare ute etter én ting, men var rasistisk homofob med foreldet kvinnesyn. Da hjelper det fint lite at vi hadde matchtall på 95 av 100 mulige.

    Det finnes sikkert også noen ok menn på nett, men det virker som det er lettere å vinne i lotto enn å treffe på en av dem. Å gå på date med noen fra nettet føles som en audition hvor man i løpet av kort tid skal intervjue og vurdere hverandre for å finne ut om man kanskje passer sammen. Hele greia blir veldig kunstig. Jeg har funnet ut at jeg får heller håpe på at jeg møter noen på gamlemåten. En vakker dag, et eller annet sted.

    1. Hei Diva!
      Ja, det virker som det er skikkelig lotto å skulle lete etter en passende partner. Rasistiske homofober er liksom ikke så veldig aktuelt for meg heller…:-/ Det er dessverre en del sånne på nett. Jeg tror nok det møte noen på gamlemåten er det mest interessante for meg og, men jeg er jo ikke akkurat så mye utenfor huset og da er det verre. Jeg får vel bare satse på at det dukker opp en anledning etter hvert.🙂
      Lykke til! Til oss begge…🙂

      1. Alt var så mye enklere før. Da kom menn som riddere på hvite hester og damene satt i høye tårn med lange fletter. Og om ikke annet så kunne de kysse frosker hele dagen for å se om de kanskje var en prins eller noe sånt. Nå til dags derimot…vet jeg ikke helt hva jeg skal foreslå. Nettdating er visst den nye froskedammen..?

  4. Hehe, veldig fin beskrivelse av hvordan det var før, Ådne! Jeg satt lenge i det høye tårnet mitt, uten at det hjalp stort.😉 Nå får jeg vel lete opp en lokal froskedam og se om det skjer noe.🙂

Det er stengt for kommentarer.