Vinter, vin og voff

Okay, så var kanskje ikke snøfreseren jeg kjøpte den aller beste i verden. Den sliter i hvert fall med snø i større mengder, og er ganske kresen på konsistens. Klumper..? Nei takk! Tung, våt snø? Isj. Ifølge butikken jeg kjøpte den i, så trenger motoren å kjøres inn, derfor tar jeg det litt pent med stakkaren. Enn så lenge.

Verandaen er likevel fri for snø, takket være helgebesøk med dugnadsånd. Det feiret vi med tre ganger tre hurra! (Samt litt rødvin.)

IMG_1036

IMG_1034

Vi har noen ganske enorme mengder snø rundt oss nå, og Tenåringen har funnet tilbake til sitt indre barn; han har baset og rullet, laget snølykt og andre kunstverk av snø og is. Jeg tror jeg må avgårde på Europris og kjøpe meg en sånn parkdress for voksne, for jeg vil også være med!

DSCF2267
Tenåringens selvkomponerte snølykt, hvor blant annet «lokket» er et isflak hentet fra vannavløpet fra varmepumpa. Gjenbruk altså.

Jeg fant fram et kubbelys fra skapet til podens lykt, og jaggu… dagen etter brant det fremdeles!

DSCF2273
Soloppgang i bakgrunnen, men ser du snølykta der lyset stadig brenner?

Vinter kan altså være fint også, selv om det var litt sjokk å våkne opp i dag og finne ut at gradestokken har gått ned til nesten minus 15 i løpet av natta. Kroppen liker ikke sånne brå skiftninger, så her var det full rulle med influensasymptomer på morgenkvisten. Etter å ha fått fyr i peisen (man har da fått teken), spist en god porsjon havregrøt og en boks med blåbær, sett de to siste episodene av «Hvem tror du at du er», samt intens sofaligging, kjennes det hele noe bedre. Jeg tittet nettopp ut døra til verandaen, og der varmer faktisk sola nå! Jeg fikk nesten lyst til å sette meg ut i solveggen, men jeg tror jeg utsetter det litt. (Forhåpentligvis blir det noen flere soldager i år.)

Det har dukket opp noen svarte skyer på horisonten, i form av uønskede stressmomenter i vår nye tilværelse, men de tror jeg at skal få ligge inntil videre. I stedet avslutter jeg med en gledelig nyhet: Vi skal få et nytt familiemedlem! Vi lot oss nemlig forføre av uendelige mengder søthet, det så omtrent ut som dette her, bortsett fra at det ikke var musikk, og at valpene var i ekstase over å få besøk. Det var piping, sklitaklinger, sokkebiting, litt tissing og enorme mengder glede. *smelt*

4 tanker på “Vinter, vin og voff”

  1. Nei, så hyggelig å høre at det blir valp! Vet du, vi har akkurat gjort det samme i disse dager og krysser fingre og tær for at dette skal gå bra. Vi har jo utsatt dette i lengre tid i håp på bedring, men når denne har utblitt har vi bestemt oss for å forsøke allikevel (har jo alliert oss med hjelp) og leve mens vi gjør det! Ønsker dere masse lykke til med dette prosjektet! Og jeg må si det høres deilig ut å leke i sneen, og sånn parkdress kan jo være praktisk å ha for å beskytte seg mot kulden uansett.

    1. Det var så morsomt da du kommenterte forrige dagen, og spurte om vi ikke skulle få oss hund! Det stemte jo, men jeg ville ikke si noe da siden ikke alt var helt i boks ennå.🙂

      Så artig at dere også skal få dere valp! Jeg støtter bestemmelsen om å leve mens dere gjør det, man kan jo bli sprø hvis man skal sette alt til side mens man venter på å bli kurert. Masse lykke til – ønsker virkelig det går bra! Det er jo heldigvis hunder, som ikke må gå en halv mil per dag, men som kan ha det kjempefint likevel.🙂

  2. Ikke for å være slem, men her er gresset grønt og sola skinner😀 Det er riktig nok én minusgrad, men snøen har dratt sin vei for denne gang – det varte ikke så altfor lenge. Og noen fordeler må vi jo ha vi som har vandret ut av landet😉

    Kos med ny valp da i hvert fall😀

    1. Ahhh, det høres deilig ut! Jeg ønsker meg alltid tidlig vår, for på denne tiden av året begynner jeg å bli veldig lei av vinter. Unner deg veldig grønt gress og varmende sol – og alle andre fordeler du måtte ha der du bor.🙂

      Nå som vi bor på nytt sted, opplever vi en annen vinter enn vi er vant med. Innlandsklimaet med tørr, kald vinter, passer meg mye bedre enn den rå, bitende Oslo-vinteren. Mengder med hvit og ren snø, er også nytt for oss – så akkurat i år er vi nok i turistfasen også når det gjelder klima. Om vi er like fornøyde neste vinter vil jo vise seg.😉

      Ja, det blir koselig med valp, vi gleder oss så veldig!

Det er stengt for kommentarer.