Og prisen er…

kundeserviceNår jeg kontakter firmaer, for å be om pris på en tjeneste, forventer jeg at prisen jeg får er den dette firmaet tar. Jeg begynner å ane et mønster om at ting slett ikke er som jeg har trodd.

For et par år siden ble jeg kontaktet av et alarmselskap. De kunne tilby gratis montering av alarmutstyr (brann- og tyveri) om jeg bare ble kunde hos dem. Etter litt betenkning sa jeg ja. Hver måned betalte jeg en fast sum kroner; relativt mye, men jeg valgte å fortsette likevel. Det er jo en trygghet i at det er noen som passer på.

Da jeg skulle flytte tok jeg kontakt med dette firmaet, samt ett til. Det andre firmaet kunne tilby gratis montering, samt en månedspris som er mer enn hundre kroner lavere enn det jeg har betalt tidligere. Jeg slo selvfølgelig til, og ringte mitt tidligere selskap og sa at jeg ikke ville være kunden deres lenger. De ville veldig gjerne beholde meg, så de tilbød å sette ned månedsprisen til den samme som det nye selskapet tar.

Og det er da jeg blir mektig irritert. Det er greit at det står et eller annet om det på websiden deres, bla bla bla. Jeg blir grinete uansett, for hvis det er sånn at de kan ta såpass mye mindre i måneden, så føler jeg meg bare grundig lurt etter å ha betalt blodpris i et par år. Det er for sent å komme etterpå og si at de kan slå av på prisen; det burde de ha gjort med en gang!

Det har skjedd meg senere også, at jeg har hentet inn pristilbud og slått til på den beste, bare for å få høre etterpå at de andre selskapene godt kan ta noen hundrelapper mindre de og. Men da har jeg jo alt ordnet bestilling og avtale!

Lærdommen må være at jeg først henter inn priser, så forteller at andre gjør det rimeligere, og så vente på enda en ny pris? Gidder jeg det?  Neppe…

Advertisements

4 tanker på “Og prisen er…”

  1. For ikke å snakke om julesalget, som begynner før jul, tidligere kjent som «romjulssalg» der butikkene selger varer med 50-70% rabatt. Jeg mistenker at de tjener godt med penger på det likevel. Men vi er så dumme at vi tror vi gjør et kupp 😉

    Og hva vi betaler for merkeklær! HellyHansen, for eksempel. En jakke til flere tusen kroner koster antakelig bare et par hundre kroner (om så mye) å lage. Men vi betaler, vi!

    1. Ikke sant, det er tydelig man må passe på og shoppe rundt. Jeg trodde ikke vi drev med pruting i Norge, men det er visst mulig likevel.

Det er stengt for kommentarer.