Et nytt år er (nesten) over – takk for det gamle!

Jeg håper alle har hatt en koselig og fin juletid! Det har den vært her. Det var deilig med et avbrekk i flyttestyret, for det har unektelig vært en del stress og mas de siste ukene. Det verste er over, mye er på plass, og det som ikke er på plass… vel, det kommer det sikkert til å gjøre en dag. Det gjenstår utrydding og nedvasking av leiligheten, så er vi helt og fullt utflyttet fra Oslo.

Jeg har fått spørsmål om vi trives på vårt nye bosted, og det gjør vi. Det er igrunn akkurat hva jeg ønsket meg; stille, rolig og landlig. Huset har sine snodige feil, men ingenting alvorlig er avdekket (heldigvis). Uansett er standarden her så mange ganger bedre enn det vi hadde, så det er ingen anger.

Vårt nye hjem er nesten dobbelt så stort som det gamle, men likevel sliter jeg med å finne en passende plass til alle tingene. Snodig det der. Ennå står det esker her og der, og det som er plassert i skap er ikke helt ordnet og sortert. Jeg tenker jeg får ta et skap av gangen, et rom av gangen. Det årner seg!🙂

Jeg flyttet fra en fantastisk utsikt, men den nye er ikke så verst den heller.

Bildet er tatt med iPhones panoramafunksjon, verandaen er egentlig ikke buet.
Bildet er tatt med iPhones panoramafunksjon, verandaen er egentlig ikke buet.

Det er litt færre naboer her, for å si det mildt. Så langt har vi ikke møtt så mange av dem, men de vi har snakket med virker veldig hyggelige.🙂

Jula vår har vært fordelt mellom Oslo og Hedmark; første del ble feiret med masse familie i hovedstaden. Det var innmari koselig, rett og slett! Nå har vi fin-fint besøk i vårt nye hjem; min yngste lillesøster og kjæresten er her, og i kveld feirer vi nyttår sammen, med elggryte og masse godt. Jeg gleder meg!

Tenk det. For et år siden var det ikke engang en bitteliten tanke i hodet  mitt om at vi skulle flytte på oss. Og her sitter jeg nå, med peisvarme og lystig undulatsang i bakgrunnen, mens jeg venter på at resten av husets beboere skal våkne opp. Jeg er så utrolig glad for valget Tenåringen og jeg tok i august! Nå blir det en spennende tid når januar setter i gang og poden skal begynne på ny skole. Fingrene krysses hardt for at det går bra og at han vil finne nye kompiser og et bra miljø. ♥

Avslutningsvis vil jeg fremheve en bloggpost, som gjorde hjertet mitt varmt og håpet for menneskeheten større. Jeg håper mange vil lese den! Den passer fint i dag, synes jeg: Vi ♥ Internettmagi hos Undreverset.

Tusen takk til alle som følger meg; for alle gode ord og støtteerklæringer, for kommentarer og «likes», og for alt dere deler! 47,000 treff, da gitt! Det hadde jeg ikke trodd etter et mindre aktivt bloggår.

Her er oppsummeringen for ‘Under stjernene’ i 2012. En spesiell takk til dere som har kommentert aller mest: Dr. Borgs salve mot svie, Trips & Tics, Tankespeil og SerendipityCat. ♥♥♥

The WordPress.com stats helper monkeys prepared a 2012 annual report for this blog.

Her er et utdrag:

4,329 films were submitted to the 2012 Cannes Film Festival. This blog had 47 000 views in 2012. If each view were a film, this blog would power 11 Film Festivals

Click here to see the complete report.

6 tanker på “Et nytt år er (nesten) over – takk for det gamle!”

  1. Det er så kjekt å høre at følelsen er god, huset ser jo flott ut. Vi får se hva det blir med oss på nyåret… ville gjerne kommet ut herfra før den store rehabiliteringen begynner. Dessuten tror jeg sentrum her i Drammen ville hjelpe godt mot bussfobien min😉
    Ønsker dere fortsatt lykke til både med hus, heim og skolegang for poden.
    Godt nytt år til dere begge:)

  2. Heisann Bente !
    Lenge siden jeg har kommentert her inne med deg nå, men jeg er ofte innom deg og leser. Takk for mange fine informative innlegg i 2012 !
    Den nye boligen ser kjempefin ut ! Håper du vil trives og få et godt nytt år der, også helsemessig !
    Hilsen Elin

  3. Jeg er også av dem som er innom og leser, uten å være særlig flink til å kommentere. Tusen takk for følget i året som er gått, og lykke til videre🙂 Riktig godt nyttår til deg🙂

  4. Godt nytt år, Lothiane!
    Så bra å høre at du har gjort et godt og riktig valg! Det er plusser og minuser med alt, men for oss som er syke er det viktig at plusssiden er stor.
    Lykke til med å bo deg inn i det nye hjemmet, og i miljøet rundt🙂

  5. Jeg er så glad for å høre at dere trives så godt på det nye stedet!❤ Det tar jo litt tid å "bo seg inn" i et nytt hus, men jeg er sikker på at roen og nye omgivelser kommer til å gjøre deg godt.
    Stor nyttårsklem!!❤

  6. Godt aa lese at du trives i ditt nye hjem. Er noe med aa bo stille og rolig paa landet🙂 Önsker deg og tenaaringen alt godt i 2013. Godt nyttaar🙂

Det er stengt for kommentarer.