Bare vent..!

I dag har jeg blitt fortalt hva fremtiden min består i. Helt uten å betale for det! Tenk det.

Noen er redde for at verden går under mot slutten av 2012 (og i så fall nærmer det seg stygt), men det kan jo ikke stemme, for etter orakeluttalelsene jeg fikk i dag, så kommer verden ganske sikkert til å bestå i hvert fall to-tre år til.

Det hele skjedde i dag morges. Jeg fikk tak i en drosje fra et respektabelt drosjefirma, som akkurat nå skal få være anonyme. Turen gikk til et bilfirma, og da sjåføren hørte det lurte han på om jeg skulle hente bil. Det kunne jeg svare bekreftende på.

«Nå mister dere meg snart som tt-kunde», sa jeg. Med et smil, altså. Jeg har jo stort sett bare vært fornøyd med drosjeordningen.

Og det var da jeg fikk første spådom servert. Hå, nei, jeg kom nok snart tilbake. Det er nemlig noe som heter parkeringsproblemer i denne byen. Og dessuten er det dyrt å ha bil!

Ja, da så.

Jeg fortalte den skråsikre sjåføren om den forestående flyttingen ut av byen, og at det dermed er ganske skråsikkert at jeg kommer til å beholde bilen. Det vil dermed være omtrent like skråsikkert at jeg ikke lenger forblir en tt-kunde, i hvert fall ikke i denne byen.

Spådom nummer to kom ganske snart.

«Du flytter nok tilbake til Oslo innen et par-tre år. Bare vent!»

Det er altså utrolig hva denne drosjenæringen tilbyr (for en latterlig lav egenandel av kroner 35,- for oss med tt-kort). Om jeg lurer på noe mer om fremtiden min, så trenger jeg bare ringe etter en bil – og så får jeg beskjed om alt jeg ønsker å vite, og mere til.

Det er ikke rart jeg snart kommer flyttende tilbake!

4 tanker på “Bare vent..!”

  1. Haha! Ja, drosjesjåfører og frisører vet absolutt alt, og ikke minst, de vet nøyaktig hvordan alt BURDE vært. Hvis vi bare lot dem regjere ville alle problemer blitt løst!

    Lykke til med det nye hjemmet og den nye bilen, og jeg håper den ikke snakker altfor mye!

    1. Jeg har møtt så mange drosjesjåfører de siste årene, at jeg virkelig har skjønt at det er mange feilplasserte folk. De som vet alt om hvordan landet bør styres, de burde jo ikke sitte i en taxi…😉 Verden hadde nok sett helt annerledes ut om vi overlot styringa til drosjesjåførene. Muligens hadde budsjettet handlet mest om vei, og ikke fullt så mye om andre ting?🙂

      Tusen takk! Så langt snakker bilen bare når jeg ber den om det, det vil si når jeg setter på lydboka mi.

Det er stengt for kommentarer.