Bill. mrk. «Kontrollfrik»

Det er jammen godt jeg ikke evner å bli helt manisk når jeg er opptatt av noe.

Husleting har virkelig åpnet opp noen sider av meg, som jeg tidligere kun har hatt mistanke om. Når dagen begynner på finn.nos eiendomssider, og slutter på samme sted, selvsagt med et utall besøk i timene mellom også, da er det muligens på tide å finne seg et nytt hjem fort som pokker’n? Det er nå i hvert fall det jeg gjorde. Vi har faktisk funnet oss et krypinn!

Jeg var veldig spent på hvordan hjernen min ville reagere nå som jeg ikke lenger behøver å lete mer på finn, men det har gått forbausende fint. Jeg unngår alle nye hus i området vi skal flytte til. Det er av største nødvendighet, ellers kan jeg jo plutselig oppdage at jeg har gjort en stor feil, og ramle hulkende sammen på gulvet. I stedet holder jeg nå et våkent øye med alle mine «konkurrenter» i nærområdet jeg stadig bor i. Leiligheten min skal jo selges, og jeg bruker nesten ikke tid på å tenke over alle mulige (og umulige) scenarioer i den forbindelse. Det går fra skinnende optimisme («vi selger sikkert til 200.000 over takst!») til bunnløs fortvilelse («ingen vil kjøpe her, jeg kommer til å havne i gjeldsfengsel») – alt i løpet av nanosekunder. Om du tror det er en behagelig tilstand å være i; gjett en gang til.

Det er ikke stort å gjøre noe med, jeg må bare sitte her en stund til, med is i magen og stål i ben og armer. Isen i magen smeltet forresten før den kom dit.

Fortsettelse følger…

Hvor vi skal flytte, og hvor vi bor nå, er informasjon forbeholdt kontakter på mer lukkede fora enn denne bloggen. Så om du kommenterer – vennligst ikke legg ut detaljer, linker og så videre. Det kan vi heller snakke om på Facebook. :-) 

11 tanker på “Bill. mrk. «Kontrollfrik»”

  1. Haha, kjenner meg veldig godt igjen! Jeg har dog ikke heeelt klart å legge fra meg finn.no-kikkinga ennå, klkker meg inn helt på automatikk og vane. Selvpining, som det også kalles. Heldigvis har det ikke dukket opp noen «bedre kjøp» i løpet av denne måneden som har gått siden vi kjøpte – så forløpig er det bare gøy😉

    1. Oj, du er modig som utsetter deg for finn-surfinga etter kjøp! Jeg har superangst for å komme over noe «bedre», så jeg må bare la det være. Men godt at du ikke har funnet noe annet som lokker mer, det viser jo bare at du har valgt rett bolig! Hurra for det!😀

  2. God beskrivelse! *ler* Jeg sitter også og følger med på finn, men det er BARE med skrekk. Hva hvis vi må flytte herfra, hva i h*** gjør vi da? Så jeg skal slutte med det og heller tenke på kattunger og valper.

  3. Haha – ja jammen godt du ikke får skikkelig «hang-up», det hadde blitt slitsomt for deg🙂
    Ikke lett å sette punktum – kjenner igjen den. Men hvis magefølelsen din er bra – så er det bra!

  4. Jeg har bare god følelse i magen når det gjelder ditt kjøp og salg. For det første må det jo bare være spennende å flytte til DET huset du skal til, mye jeg kunne tenkt meg der. Men jeg ville vel måtte ha bil først av alt. Salget trenger du vel neppe å bekymre deg om vel? Tror leiligheter i den størrelse i det strøket må gå fort og vilt jeg da.
    Jeg titter på finn.no hver dag, har vel ikke helt slått rot her, vil nærmere sentrum i denne byen. Men med begrensede midler er det lite som frister, i det hele tatt lite leiligheter til salgs😦
    Men nå er det alle gode tanker og ønsker for deg🙂

    1. Så hyggelig å høre, Inger – takk for det! ♥
      Vi gleder oss veldig til å flytte inn i vår nye bolig, og ja – bil må vi ha. Når jeg bare får solgt og vet hva vi vil sitte igjen med, skal jeg straks ut og finne meg en bil også.🙂

      Håper du har rett i at det skal gå greit å selge, jeg tør ikke tro noe som helst akkurat nå. Aaaangst!

      Jeg ønsker veldig for deg at du skal finne deg noe mer passende og ønskelig – og i din prisklasse, krysser fingre for at det dukker opp en mulighet.🙂

  5. Så hyggelig at du/dere klarte å bestemme dere! Det er sannelig ikke lett med den her sykdommen. Vi er også stadig innom «finn-land» og det er jammen slitsomt med slike stadige opp- og nedturer, det kan jeg skrive under på. Ønsker dere masse lykke tll!!

Det er stengt for kommentarer.