Nytt fra uglekassa

Noen ganger i døgnet er jeg innom Natur og Fritid sin side med live ugle-kamera. Jeg har lurt litt på om det er egg der, og om ikke uglemor av og til må få seg noe mat. I går kveld fikk jeg svar. Jeg stakk innom rett før leggetid, og da var uglemor ute på tur. Fuglekassa var ikke tom likevel, i bunnen kunne jeg se at det lå en, eller flere grå «dotter». Den/de rører på seg, så at det er unger der er det ingen tvil om. Bildekvaliteten er dessverre ikke så god at jeg greier å tyde hvor mange det er.

Det er vanskelig å si, men kan det være to unger, tro?

Litt senere kom uglemor tilbake, jeg regner med hun hadde med seg middag.

Jeg måtte innom og sjekke i dag også, og da så jeg jammen meg en liten tass som stakk hodet ut, og som helst ville flakse litt med vingene sine også. Dette er bedre enn Big Brother!🙂

Mååå bare strekke vingene litt!

Etter dette har jeg stadig sett at det er livat i kassa, jeg tror ikke det blir så mye ro for Fru Ugle framover.🙂

Så flott med natur man kan få rett inn i stua si, altså! En stor takk til Natur og Fritid!

4 tanker på “Nytt fra uglekassa”

  1. Koser meg med live uglekamera-sending her hjemme i sofaen. Snakk om å få naturen inn i stua🙂 Jeg er så betatt av ugler så dette var midt i blinken altså! Minner meg litt om Hurtigruta-tv, akkurat passe tregt for en hjerne som min om dagen. Takker deg for enda et supert tips til innendørsaktivitet for ME-husbundne/sengeliggende damer som gjerne vil oppleve noe😉 Og utendørsopplevelsene tar du deg så fint av, og deler flott med oss andre her på bloggen din. Det setter jeg SÅ stor pris på🙂 Nå har jeg vært med på konsert og i sangtog de siste dagene og det har vært kjempefint. Takk🙂

    1. Hei Aneth!
      Det er som alltid veldig koselig å få kommentarer fra deg, så tusen takk for det! Det er så fint at det jeg liker faller i smak hos andre også. ♥ Ugler er fantastisk, nydelige fugler – jeg deler den betattheten din, altså.🙂 Jeg ble veldig glad da en nettvenninne tipset om websiden, for det er virkelig luksus å få ta del i litt natur selv om man må være inne mesteparten av tida.

      Det er supert å ha deg og andre med som følge på mine aktiviteter utenfor heimen, og snart tror jeg det kommer noe mer. Hvis alt går som det skal, blir det en aldri så liten tur på Tenåringen og meg om få dager. Jeg gleder meg til å kunne ta bilder av noe annet enn utsikten min, selv om den stort sett er veldig fin.

      Alt godt til deg! ♥

Det er stengt for kommentarer.