Til kamp… med sang og roser

Utrustet med en rose i sart rosafarge, reiste jeg til Youngstorget i formiddag. Den var mitt «våpen» i Norges «hevnaksjon» mot terroristen. Den var min symbolske støtte til alle drepte og berørte etter 22/7. Rosen, samt min rustne sangstemme. Først sang jeg og alle de 40.000 andre sammen med Lillebjørn. Siden gikk vi til Tinghuset med blomstene våre. På veien var vi stille, eller vi pratet lavt sammen. Da vi kom fram til den hvite bygningen der de uhyggelige grusomhetene blir hentet fram for 9. dag nå, begynte sangen igjen. Om og om igjen sang vi «Barn av regnbuen», samtidig som vi dekorerte sperregjerdene som er satt opp utenfor rettsbygningen.

Jeg har fulgt rettssaken på tv nesten hver dag, men endelig kunne jeg være med og gjøre noe. Ikke bare sitte her med tårene og fortvilelsen over hvor mye ondskap ett menneske har utført. Da 160.000 mennesker deltok i rosemarkeringen på Rådhusplassen ifjor sommer, forsøkte jeg å være med. Dessverre måtte jeg gå før arrangementet kom ordentlig i gang, så det at jeg greide å være med på markeringen i dag føltes uendelig godt.

For et utrolig land jeg bor i..!

3 tanker på “Til kamp… med sang og roser”

  1. Godt å få være med deg på dette viktige arrangementet, og på konserten i forrige innlegg på bloggen din. Tusen takk for at du deler🙂 Det betyr så mye å få «delta» i livet utenfor litt.

Det er stengt for kommentarer.