Aktivitet for «halvveismennesker»?

Jeg har innimellom mer ork enn før. Det gjør at jeg har lyst til å bruke denne energien på noe hyggelig og sosialt. Noe som gjør at jeg kan bli kjent med nye mennesker, uten at jeg må være veldig aktiv fysisk sett. Dermed er en hver form for trim utelukket. Også fotoklubber (de går ofte rundt i timesvis og tar bilder).

Finnes det noen type forening der man møtes og snakker sammen, tro? Uten høy musikk i bakgrunnen. Det er jo ganske viktig.

Egentlig hadde det beste vært å finne noen som møtes på dagtid, ettersom ettermiddagen/kvelden ikke alltid er så god for min del.

Det eneste jeg kommer på da, er pensjonistforeninger, og det føler jeg ikke passer.

Det jeg ønsker meg: Et blandet miljø (noenlunde likt fordelt menn/kvinner), noe som er litt sosialt, litt lærerikt, ikke krever noe fysisk annet enn at jeg møter opp og er tilstede en stund. Gjerne noe som foregår noen ganger i måneden, men ikke hver dag.

Forslag, anyone?

15 tanker på “Aktivitet for «halvveismennesker»?”

  1. Nå er jeg spent, tipsene du får kan jeg ta med meg også. Jeg tenkte jo litt på universitetet hvis det er lov å følge enkeltforelesninger uten å være påmeldt eller ta eksamen. Men det er jo ikke så soialt, mer hjerneføde, hvilket jeg trenger veldig. Men jeg trenger folk også. 🙂

    1. Ja, jeg lurer litt på det jeg også – om det er lov å følge enkeltforelesninger? Det må vi kunne finne ut, kanskje vi kan reise på noe sånt sammen? 🙂

      1. Det var i alle fall mange forelesningsrekker som var åpne da jeg studerte, og flere pensjonister og andre som plukket ut og fulgte ting de var interesserte i – og kanskje tok en kaffe og noe godt i kantina etterpå!

        Si fra da! 🙂

  2. det første jeg tenkte på var strikkekafe, for min del var det et fin aktivitet å treffe folk, lære noe nytt, være sosial og fremdeles sitte stille 🙂 Krysser fingrene for at du liker hånd arbeid 🙂

    1. Hei Tonje! Takk for tips, veldig fint å høre om ulike ting – og kanskje det er andre som har glede av dette også? Jeg er nok ikke noe håndarbeidsmenneske, og tenker at der treffer jeg vel kun damer. Har lyst til å være med på noe som ikke er sykdomsrelatert og hvor det også er menn tilstede.

      Men uansett så håper jeg tipset ditt om strikkekafe kan komme andre til gode! Jeg har aldri hørt om det før. 🙂

  3. Her i vårt «me-hjem» har vi lurt på å skaffe oss en hund, men det er jo et litt skummelt prosjekt fordi det ikke finnes noen av-og-på knapp på et levende vesen.

    1. Oj! Spennende da – og ja, skjønner dere synes det er litt skummelt. Vi har vært igjennom samme fundering, men slått det fra oss. Men vi har to undulater, da. 🙂

  4. Hva med lokalpolitikk? Du er jo samfunnsengasjert og veldig god til å ordlegge deg, selv om du kanskje ikke orker inneha noen verv (enda! eller hva vet jeg, kanskje du klarer det?) så kan vel det å engasjere seg i et lokallag, fylkeslag eller lignende være en fin ting? Finn «ditt» parti og sjekk hva som foregår i nærområdet! 😀

    1. Takk SerendipityCat! Jo, jeg har tenkt tanken faktisk. Ikke at jeg orker noen verv eller engasjere meg aktivt, men det finnes jo foredrag som blir arrangert av fylkeslag. Har sjekket litt, så får vi se om det klaffer med når jeg har ork. 🙂

Det er stengt for kommentarer.