Vi avbryter denne sendingen…

…for å komme med en viktig beskjed.

I julekalenderpost nr. 10 tipset jeg om hvor fint det er med elektrisk varmeteppe. I kommentarfeltet under utartet det seg en liten idéutveksling mellom Dr. Borg og meg selv om el-truser, som kan holde stjerten varm når man går tur en kald vinterdag. Alle som har fryst på rumpestumpen forstår hvilket ufattelig behov det er for en slik oppfinnelse.

I den anledning må jeg nevne en annen varmende oppfinnelse som jeg fant via en tiaramedsøster på Facebook,  (Facebook er fint, heia heia!), nemlig VARMETØFLER. De slenges i mikrobølgeovnen i 90 sekunder og vips holder de seg varme i et par timer. Kjappere enn å lage seg en kopp kaffe, faktisk! Veldig smart, synes frosne meg.

Nå er det ikke alle som har mikrobølgeovn, så jeg håper de har tenkt på det. Jeg har for eksempel en nakkevarmer fylt med riskorn (!), og den kan både varmes i mikroovn og i stekeovn. Men tilbake til det vi egentlig snakket om… nemlig disse varmetrusene fra ovennevnte diskusjon – de burde vel kunne varmes på samme måte som tøflene? Mikro- eller stekeovnsoppvarmede truser. Jepsi pepsi, der har vi det! Jeg må nesten si eureka, for det er så kult. Så altså…

EUREKA!

6 tanker på “Vi avbryter denne sendingen…”

  1. Hehe. Med frynser og gode greier, hvis man vil ut og blafre med partystjerten:) Jeg mener vi har et alle tiders konsept her, men holder fortsatt en knapp på dynamomodellen, som lader mens man går. Mikro- og stekepvnstruser til hjemmebruk kan jo være en egen kolleksjon, her er mulighetene åpne og ingenting er umulig, så lenge man ikke er besmittet av alt for mye vett og forstand:)

    1. Jeg tenkte at frynsene kunne dekke over varmetrådene…🙂
      Dynamomodellen er jo glimrende i sin enkelhet. Og så får jeg en veldig norsk godhetsfølelse for det konseptet. Vet ikke hvorfor, kanskje fordi det minner meg om barndommen og sykkelen min.

      For mye vett og forstand, nei pfff, det vil vi da ikke ha!😀

  2. Jeg må bare tilføye for egen del at jeg finner kominasjonen av trusene i rosa og mikro-tøflene ufattelig sexy🙂

Det er stengt for kommentarer.