Julekalender – 3. luke byr på ugler

Dagen er snart over, men det er ennå ikke for sent å poste en liten julekalenderpost. Denne gangen med uglerelatert materiale!

I dag har jeg sett filmen med det kjekke, korte navnet «Legend of the Guardians – The owls of Ga’Hoole«. På norsk; Legenden om vaktfuglene.

Dette er en ganske så vakker animasjonsfilm om noen ugleunger som surrer seg vekk fra det trygge redet, og blir kidnappet av noen riktig onde ugler. De blir tatt med til et skummelt sted der de blir tvunget til å arbeide som slaver, eller å bli soldatugler sammen med slemmingene. Det utarter seg etter hvert til en kamp mellom det gode og det onde, akkurat som de aller fleste slike filmer.

Historien er fin, uglene er så søte og jeg vil tro det er en film som passer for hele familien, rent bortsett fra de aller minste barna.

Det er lenge siden jeg så en slik film, ettersom Tenåringen min har vokst fra animasjonsfilmene. Det har visst ikke jeg, eventuelt har jeg vokst inn i dem igjen? Det var i hvert fall koselig og avslappende å se en slik film for en gangs skyld.🙂

Her følger et knippe bilder av uglene i filmen. Under finner du trailer til filmen.

Trailer: 

9 tanker på “Julekalender – 3. luke byr på ugler”

  1. Åh, kan jeg få lov til å låne den hvis du har den på DVD? Har hatt lyst til å se den🙂 Og du blir aldri for gammel å se slike filmer❤

    1. Ja, den er virkelig vakkert laget denne filmen, spesielt scenen det første bildet er hentet fra.. der helten vår, Soren, lærer seg å stole på sin indre stemme og fly gjennom uværet. Du får nok låne den etter søstra mi, tenker jeg.😉 *klemmmmmme* ♥

  2. Du som er oppsatt med vaktundulat synes vel sikkert at vaktugler er en helt naturlig sak, men jeg som er vant til schæfer og dobrawailer må nok se denne filmen før jeg tror på det. For meg blir det litt sånn «vakthamster» liksom. Men hva vet jeg om fugler. Fint fint fint lite. Best å utdanne seg litt, kjør Legenden Om Vaktuglene. Takk for tips.

Det er stengt for kommentarer.