Mission accomplished, Doktor Borg!

Om du leste her for litt siden, så du kanskje at den høyst ærede Dr. Borg hadde begått en bloggpost med sterke argumenter for å få meg til å se filmen The Darjeeling Limited. Det må sies å ha vært en særdeles vellykket aksjon, ettersom filmen nå er sett.

Doktorens 10 argumenter for at jeg skulle se filmen var følgende:

  1. Tre særdeles pene menn
  2. To svært vakre damer
  3. Kjempefin musikk og fantastiske bilder
  4. God stemning og masse menneskelighet
  5. Leting etter mening på en humørfylt og surrealistisk måte
  6. Følelsen av å tilhøre og å ikke tilhøre på en gang
  7. Slossing og kyssing på en veldig veldig fin måte
  8. Man blir forelsket (generelt sett)
  9. Når man har sett den vil man se den en gang til
  10. Man får et mer liberalt syn på bart

Jeg gir henne herved rett i hvert eneste punkt. Filmen er virkelig en vaskeekte feelgoodfilm! Jeg ble glad av å se filmen, jeg fikk til og med nesten lyst til å reise til India, men bare nesten. Jeg fikk i hvert fall lyst til å kjøre 1. klasse på indisk tog, for det så ganske kult ut. Spesielt hvis de tre brødrene er med, samt han überkjekke indiske sjefsstuerten på toget. (Nå vet jeg ikke om stuert er rette benevnelsen på en som serverer og passer på passasjerene på indiske tog, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.) Han kan dere se i et klipp på denne linken: Ûberkjekk inder fanger skummel giftslange

Filmen anbefales selvfølgelig videre til alle som ikke har sett den. Og har du sett den før, så anbefaler jeg å se den om igjen. Jeg er ganske sikker på at livet blir enda bedre om man har denne filmen i samlingen sin, så det skal jeg straks sørge for at jeg får. Play.com er som vanlig til god hjelp, de sender deg filmen for under 50-lappen. Snakk om billig lykke!

4 tanker på “Mission accomplished, Doktor Borg!”

  1. Jeg visste det!!! Du har utmerket smak hva angår film, vi pleier jo også stort sett like de samme, ref. Adams Epler m.f.
    Jeg er veldig glad for at du a) så filmen, b) likte den, og c) blogget om det🙂

Det er stengt for kommentarer.