Sov godt?

Ikke før har jeg lagt ut en liten oppvåkningspost, så er jeg i gang med en sove-post!?

Saken er at jeg har nylig oppdaget nettbutikkene på Etsy, et fantastisk marked for den som helst handler fra stua si. Der finnes utallige muligheter for den som ønsker å kjøpe ting til seg selv, eller noe de kan gi som gaver til andre. Selv er jeg på jakt etter julegavetips, men midt i alt kom jeg over en drøss med forskjellige sovemasker. Og sovemasker er et must, i hvert fall her i gården!

Selv har jeg kun en stk sovemaske, en ganske enkel, svart en. Den holder lyset ute, noe som jo er hovedpoenget. Men altså, hvorfor ikke få litt moro ut av sovingen?! Det finnes så mange kreative sjeler rundt omkring, og ønsker man seg en sovemaske litt utenom det vanlige finnes det utallige å velge i. Se bare her for noen eksempler: (Klikk på bildene for å komme til butikken.)

Denne gir kort og grei beskjed: Ikke forstyrr!

«So ro, lillemann»

Noen trenger tydeligere beskjed, om man skal få sove i fred.

«Nå er dagen over»

Denne må vel være perfekt for Løven!?

«Alle barn i alle land»

For alle katteelskere

«Ligger nå og sover»

Perfekt når andre vil prate og du vil sove! Du er i drømmeland, men ser likevel våken ut.

Og til slutt min favoritt, som til og med lyser i mørket:

Sov godt, under stjernene...

Disse, og mange mange flere, finner du på Etsy. Gjør et søk på «sleep mask» eller «sleepmask«, så kan du velge og vrake i sovemasker. Jeg synes det må være greit å ha en til hver ukedag. Det vil si… natt.

Sov godt, alle sammen! (-Men husk 200 kronersgrensa for kjøp fra utlandet, ellers kommer Tollvesenet og tar deg.)