Vann til elefantene/Water for elephants

På flyet hjem fra USA så jeg en fin film jeg tenkte å anbefale videre. Den hadde premiere på kino her i landet i april i år, så det er sikkert mange som har sett og hørt om den. For meg var den helt ukjent, men for en film!

Water for elephants
Historien fortelles av en eldre mann, som ser tilbake på livet sitt – og da spesielt på den tiden han jobbet i sirkus: Veterinærstudenten Jacob skal ha sin avsluttende eksamen, men blir hentet ut før han er ferdig fordi foreldrene hans har blitt drept i en bilulykke. Alt snus på hodet, Jacob er plutselig helt alene i verden. Han begir seg avgårde og hopper på et tog med et omreisende sirkus. Her greier han å skaffe seg jobb som veterinær, uten å fortelle at han ikke har eksamenspapirer.

Sirkuset ledes av en sjarmerende, men uberegnelig mann, August. Han er gift med den vakre sirkusprinsessen, Marlena. Det skal etter hvert vise seg at ting ikke er så bra mellom dem, og når Jacob forelsker seg i Marlena, kompliseres saken ytterligere.

Sirkuset får tak i en elefant, og håpet er at dette skal bli det store trekkplasteret. Imidlertid er det ikke så lett å få elefanten til å gjøre slik August ønsker. Han tyr til særdeles voldelige metoder, uten at det hjelper stort. Når han forstår at noe er på gang mellom Jacob og Marlena, blir det hele svært farlig.

Trailer fra filmen:

Filmen er en utrolig spennende historie, vakkert filmet og har flere kjente og dyktige skuespillere. Marlena spilles av Reese Witherspoon, Robert Pattinson (fra Twilight) spiller Jacob, og sirkusdirektør August spilles av Christoph Waltz. Elefanten Rosie spiller av Tai, jeg synes hun og bør få en lenke.🙂

2 tanker på “Vann til elefantene/Water for elephants”

  1. En helt fantastisk film, men jeg liker ikke måten de behandlet elefanten på settet, så har derfor valgt å ikke kjøpe den.. Jeg har sett den på nett, og jeg elsket den, men jeg vil ikke støtte produksjonen når de misshandler dyr:/

Det er stengt for kommentarer.