Film fra Georgia

Jeg kom tilfeldigvis over en webside kalt Georgia Traveler, med små reklamefilmer for turisme i staten Georgia. Der fant jeg noen innslag fra enkelte steder Tenåringen og jeg besøkte i september. Jeg fikk så lyst til å legge det ut her for dem som måtte være interessert i å se profesjonell filming fra akkurat der hvor vi har vært. Det var jo dessuten moro for meg å se dette også, så jeg fikk mimret litt fra turen. Det er litt masete kommentarer, synes jeg, så det kan være greit å skru ned/av volumet.

Det første innslaget er fra den lille byen Americus og det flotte, historiske Hotel Windsor. Der bodde vi i to døgn.

Det andre innslaget fra et av «våre» steder, er fra Chickamauga Battlefield, et av de fineste stedene vi var. Det lille steintårnet de viser der har jeg faktisk slitt meg opp alle trappene i, så jeg kunne skue utover området der borgerkrigen raste for snart 150 år siden.

Jeg fant også et annet innslag om spøkelser på Chickamauga Battlefield. Litt tullete, synes jeg, men med over 34.000 drepte på et såpass lite sted, er det vel ikke til å komme bort fra at noen vil mene det er et hjemsøkt område. Vi var der flere ganger, både på dag- og kveldstid, men vi traff ikke på et eneste spøkelse. Derimot så vi en flokk med hjort, og var fornøyde med det. En liten kuriositet – de intervjuer Mr. Culpepper tidlig i innslaget, og han hadde jeg både mail- og telefonkontakt med før besøket vårt der.

Jeg fant enda et klipp fra et av våre favorittsteder; Georgia Aquarium i sentrum av Atlanta. Det kommer som første innslag i denne episoden, og det viser seg at det går an å både dykke i det store hav-tanken med hvalhaier og manta rays – og er man barn kan man faktisk få være på overnattingsbesøk i Georgia Aquarium. Utrolig stilig!

Tenk, for bare noen uker siden var vi der..!