Nå kan det godt snu…

Sommeren begynte fint med ferietur til Sverige. Etter det har det ikke vært spesielt gøy. Gastroskopi, for eksempel, anbefales ikke til noen om du ikke absolutt må. Og om du må så synes jeg ikke du skal la deg overtale til å prøve uten kraftig neddoping. Jeg forsøkte uten. Det gikk dårlig. Så fikk jeg dop likevel, og etter et minutt eller så med brekninger, mens legen dyttet en slange ned i magesekken min, husker jeg ikke mer før han dro slangen ut igjen.

Nåja, slike detaljer burde jeg sikkert holde for meg selv, men akkurat nå føler jeg ikke for å holde ting inne. Ting ble ikke spesielt mye bedre etter undersøkelsen. Jeg har gått på en tøff kur med to typer antibiotika og vært lenket til badet, stort sett. Nå er jeg ferdig med medisineringen og fortsatt føles det tryggest å være i nærheten av et toalett. Om ikke det er nok har jeg i tillegg fått en allergisk reaksjon på antibiotikaen: Et lekkert utslett har spredd seg utover store deler av kroppen min. Nå har det begynt å klø og jeg har ikke zyrtec.

Mon tro om resten av sommeren blir like festlig? Jeg kan nesten ikke vente med å finne det ut…

P.S. Det kunne vært verre. For dere. Jeg kunne postet bilder, men det skal dere slippe.😉

12 tanker på “Nå kan det godt snu…”

  1. Uff da. Dette høres jo slett ikke bra ut. Har vært gjennom gastroskopi selv en gang (bedøvelse visste jeg ikke man kunne få – ingen fortalte meg det). Det verste med gastro for meg var følelsen av å være fullstendig hjelpeløs og stakkarslig. Jeg har blitt fortalt av en som har forsøkt begge ender (gastro- og endoskopi) at bakveien er mye bedre.

    Ønsker deg god bedring, og får håpe sommeren tar seg opp for deg.

    1. Jeg fikk heldigvis tips på forhånd om at det er mulig å få noe valiumlignende rett i armen. Man blir veldig slått ut, og mange får hukommelsestap for en liten periode, men det var det jaggu verdt! Jeg har også hørt at bakveien er bedre, men jeg vil gjerne slippe å forsøke. Nok nå!🙂

      Takk for hyggelig hilsen – og en riktig god sommer til deg, Yngve!

  2. Takk for at vi slipper🙂 Nei, seriøst, dette var ikke godt å lese. Jeg vet det ikke er noen trøst, men får tro at antibiotikaen tok knekken på noe som skulle vært borte for lenge siden! Og LHK vet hva de holder på med, det er min trøst når ting tar altfor lang tid. God bedring!

    1. Er du sikker, Trude, jeg har bilder, altså!?!😉 Neida, skal spare dere synet.

      I dag har jeg vært på legevakta og fått diverse allergimedisiner. Håper det hjelper. Litt forhøyet crp, så jeg må til fastlegen imorra og sjekke… De var litt usikre på om det var allergisk reaksjon, eller en infeksjon av noe slag.

      LHK vet nok hva de driver med, ser fram til å komme dit igjen i august.🙂

      Ønsker deg fine sommerdager, Trude!

      1. Hehe, fotodokumentasjon er jo bra, da! Hadde vært interessant om jeg fikk lagt ut et bilde av hjernetåka på bloggen min…
        Vi satser helt klart på fine dager:-)

  3. Huff huff. Hektisk. Men nå: Legge kroppen rolig fra seg på sofaen og la den sakte helbredes, synes jeg. Ikke noe stress, bare helt stille og tålmodig, ikke kjefte på den, stakkars, den har hatt en stri tørn. Veldig snill mot deg selv nå, ok?

  4. Det var da voldsomt til urettferdigheter! Æsjda!

    Og nå har jeg bestemt at verre blir det ikke, herfra er det rett opp og fram.

    Gode sommerønsker fra meg.

Det er stengt for kommentarer.