Livstegn og anbefaling

Det er så mye nå. Jeg har ikke særlig overskudd til å oppdatere bloggen min. Hodet mitt vil egentlig ikke tenke, kroppen vil helst bare ligge. Jeg er ute en tur nesten hver dag, for mat må vi ha. Ellers går får jeg tiden til å gå med tv og Paradise Island.

Et nytt besøk på Lillestrøm Helseklinikk har det også blitt. Tenåringen er i gang med første behandlingsforsøk (antibiotika + probiotika). Jeg skulle gjerne gjort det samme, men først må jeg til nok en undersøkelse: Gastroskopi. Jeg gleder meg ikke akkurat til det, men vil bare ha det unna så jeg kan få svar, få behandling, gjøre noe.

Jeg blir mer og mer oppgitt over helsevesenet vårt. Joda, det er klart bedre enn de fleste andre steder, men folk kan gjerne slutte å omtale det som det beste i verden. Det at noe ikke er like ille som andre steder, behøver ikke bety at det er bra. Etter mer enn 12 år som syk, ser jeg jo at det ikke er hjelp å få, om jeg ikke betaler for det selv. Mon tro om det er noens masterplan, dette? Hvis man bare lar være å gjøre noe, lager ventelister lange som mange vonde år og ellers overser alt som går an å overse – ja, da vil forhåpentligvis mange velge å ta opp lån, eller få økonomisk hjelp fra sine nærmeste, slik at de selv kan betale seg fram i køen. Ventelistene er fryktelig lange, men har du penger kan du få time omtrent på dagen. Det gjør meg kvalm!

Det er vel best jeg slutter å skrive, det er dessverre mest klager som vil ut av tastaturet mitt akkurat nå.

Valgerd har lagt ut et særdeles velskrevet brev i bloggen sin: Åpent brev til statsministeren. Det er vel verdt å lese.

Med den anbefalingen logger jeg ut igjen og finner plassen min på sofaen.🙂

8 tanker på “Livstegn og anbefaling”

  1. Stoooor KleMmmmm Til deg søta!
    Enig i at det føles håpløst innimellom….

    Jeg tenker at når det er sånn som det er, så er det iallefall STORE muligheter for framgang. Så jeg tenker at vi tråkker opp stien for de som kommer etter oss. Sørger for at det finnes forskningsmateriale (via våre prøver) og gjør vårt beste for å få satt ord på feilene vi ser/opplever, og hjelpe til med løsningen. Og er vi mange nok som drar i riktig retning så løsner det nok. (Vi er jo faktisk ganske mange!🙂 )

    Jeg har stor tro på at forskningen fra Fluge og Mella kan få oss noen sjumils-skritt på veien framover også. Er så spent på den.

    Og ellers må vi bare ta en dag av gangen og gjøre så godt vi kan med den. This too shall pass….FOR SURE!!!!❤

    Klemmmmm

    1. Takk, kjære🙂

      Jepp, det er en fin måte å se det på… vi tråkker opp veien for dem som kommer etter. Det føles til tider svært frustrerende, men hvis det må til så får det bare være sånn.

      Det blir kjempespennende når studien til Fluge/Mella kommer ut, jeg ser fram til det!

      *klemmmer godt tilbake*

  2. Er bare syk om dagen selv. Skulle egentlig vært i København på bryllup i helgen, men den gang ei😦 Begynner å bli sinnsykt lei!
    Jeg tror dessverre du har rett i mye av det du skriver. Skal man ha behandling innen rimelighetens grenser, må man betale selv. Husker jo mye av dette fra mamma var syk.
    Masse varme klemmer sendes over! ♥

    1. Hei kjære løven min! ♥
      Så trist å lese du er så syk, det er så kjedelig og leit når vi må avlyse ting vi har lyst til. Håper du snart blir bedre igjen, det unner jeg deg, vettu!🙂

      Det er ille at man skal betale selv for å få riktig/ordentlig behandling. Hva er det egentlig politikerne ønsker når de gjør ting så halvveis? De sier de vil ha folk ut i arbeid fortest mulig, men det er jo umulig hvis man må stå i helsekø i måneder/år før man får komme til spesialist, eller bli operert. Merkelig… faktisk ganske uforståelig. Det må være fryktelig dyr politikk, men det er visst vi som er syke som «har skylda»…

      Sender mange gode klemmer tilbake til deg, fine kusine! ♥

  3. Ja, og jeg som hadde brukt nesten 4000,- på kjole, sko og div. tilbehør!
    Vel, får håpe på en ny anledning jeg kan bruke det i😉

    Jeg tror de vet at de lener seg på, og er glad/avhengige av det private. Bare så irriterende at de ikke vil innrømme det, for ikke snakke om være skeptiske og imot.

    Tusen takk for deilige klemmer!! ♥ ♥

    1. Det er dårlig gjort, altså… fine nye klær og så blir det ikke noe av…😦 Men da krysser jeg fingre for at det dukker opp en annen anledning snart, der du kan svinse rundt i nye penklær!😀

Det er stengt for kommentarer.