De bortgjemte – en bok om ME

For den som ikke allerede har lest i bloggen til MariasMetode, eller hos ME Rutt, så vil jeg sterkt anbefale å se intervjuet med journalist og forfatter Jørgen Jelstad. Direkte link til det timeslange bokbadet her. På siden der finner du også link til en liten snutt der Ellen Piro mottar Kongens fortjenestemedalje for sitt utrolige arbeid for ME-saken. Hadde det ikke vært for henne er jeg redd vi hadde hatt det enda verre vi som er syke.

Boka til Jørgen Jelstad kan forhåndsbestilles hos for eksempel Bokkilden.no. Jeg har bestilt og ser veldig fram til å lese boka. Det var sterkt å høre utdragene fra den i videofilmen – og jeg ser frem til å lese resten. Det virker som Jelstad har gjort en stor innsats i å hente inn informasjon fra både pasienter, pårørende og leger/forskere.

Ting skjer, det ligger og dirrer i lufta for oss som følger litt med på nett i inn- og utland. For litt siden kom det nok en studie fra dr. Mikovits og dr. Lombardi, der det virker som de er på vei til å utarbeide en diagnostisk test for ME-syke. Til helgen arrangeres det via Invest in ME en konferanse i London, der blant annet dr. Fluge og dr. Mella skal presentere forskningen sin på Rituximab (en kreftmedisin som flere ME-pasienter opplevde ga dem stor bedring i deres ME-symptomer). Spennende!

Whittemore Peterson Institute er med i en avstemming på nett der de kan bli tildelt opptil 500 millioner dollar om de går av med seieren. Det hadde vært en fantastisk hjelp om de vant, så jeg håper ALLE vil hjelpe dem fram. Fremgangsmåten for å stemme (avstemmingen begynner i morgen 19. mai og varer fram til 25. mai) kan du lese hos ME Rutt.

3 tanker på “De bortgjemte – en bok om ME”

  1. Den boka skal jeg ha – og den er forhåndsbestilt!🙂 Gleder meg til det kommer drypp fra konferansen.

    Takk forresten for besøk på bloggen min. Jeg har måttet kutte ut mye av det samme som deg og hadde ikke mye å velge mellom før jeg oppdaget iherb. Da ble utvalget straks litt bedre og lommeboka ikke riktig så tom. Her om dagen fant jeg til og med en proteinbar uten melk, egg, gluten, nøtter og soya.

    http://www.iherb.com/NuGo-Nutrition-Free-Gluten-Free-Dark-Chocolate-Crunch-12-Bars-1-59-oz-45-g-Each/30655?at=0

    Veldig greit når en er på tur eller ikek makter å lage mat! (Kode CEC294 gir minus 5 dollar). Skal legge ut flere tips på bloggen etter hvert!

    Ha en super helg!🙂
    ella

    1. Ser veldig fram til både boka og referat fra konferansen jeg og! Spennende tider, altså.🙂

      Godt å vite det finnes muligheter der ute selv om menyen er litt mer begrenset enn før. Takk for tips og kode, skal sjekke iherb nærmere ut når økonomien blir litt bedre. Har handlet så altfor mye hittil, men nå har vi i hvert fall ganske greit utvalg mat her hjemme.🙂

      God helg!

Det er stengt for kommentarer.