Fest tre dager til ende

Åh, gudskjelov og takk at det er over!

Det er en av reaksjonene, men mest av alt har vi hatt en fantastisk konfirmasjonshelg. Det har gått veldig bra! Tenåringen snublet ikke ned rådhustrappa, han bukket og takket da han fikk diplomet og rosen og han holdt en flott tale på festen etterpå. Han er blitt «voksen»!

Vi fikk de første gjestene allerede på fredagen, og jeg hadde av bitter erfaring kjøpt inn store mengder papptallerkener og plastkrus. Har man ikke oppvaskmaskin må man kunne tilgis litt ekstra søppel, synes jeg.

Det er mye jobb å holde konfirmasjonsfest. Hadde det vært snakk om en «neste gang», ville jeg nok betalt for å ha det et sted der andre tok seg av all jobbingen. Selv med særdeles gode hjelpere (for det hadde jeg virkelig!) var jeg ufattelig sliten da jeg la meg søndag kveld. Jeg er ikke død, men det føles jaggu ut som det ikke er langt unna.

I uken før festen var stressnivået så høyt at jeg våknet altfor tidlig om morgenen, og i helgen ble det sene kvelder og grytidlig opp. 5-timers netter over tid er ikke å anbefale, men nå er det jo ikke mer å stresse med. Gjestene har reist hjem, lokalene er ryddet og konfirmanten er strålende fornøyd. Da er det på tide å klappe seg selv på skulderen og si at jeg har oppnådd målet. Mission accomplished!

Da jeg stadig lurte på dette med bordoppsett og pynting, ba jeg om innspill her i bloggen. For å følge opp legger jeg ut noen bilder av hvordan bordet ble dekket.

Vi gikk for langbord og pyntet med svart, sølv og hvitt.

Fra inngangspartiet

Jeg legger ikke ut bilder av konfirmanten min, men han var kledd i svart dress, svart skjorte og sølvslips. Jeg hadde bunad til seremonien, men skiftet til en lettere kjole etterpå – svart med hvitt mønster. Måtte jo matche! (Egentlig var det fordi jeg visste det kom til å bli altfor varmt med bunad når jeg skulle jobbe.)

Været var strålende med sol og akkurat passe varmt. Vi fikk tatt en rekke bilder utendørs av både konfirmanten og alle gjestene.

Det ble en hyggelig feiring med taler og litt sang, og masse deilig kake! Oppryddingen og vaskingen etterpå var ganske pyton, men vi kom i havn og hurra for det.🙂

Nå vil jeg sove til juni. Zzz…

27 tanker på “Fest tre dager til ende”

  1. Har ventet på bilde av bordet og det ble kjempefint!!! Flink har dere vært. La roen senke seg og vær glad og stolt for at dagen ble fin. Please, ikke sov til juni, kommer til å savne deg på twitter da.😉

  2. Så flott bordet ble! Og gratulerer med vel gjennomført! Synes du er SUPERflink jeg! Nå får du bare hente deg inn igjen! Sender deg gode tanker! KleM❤

  3. Ja, nå kan du virkelig klappe deg på skulderen!🙂
    Kjempefint bord! Kan tenke meg konfirmanten er fornøyd🙂
    Gratulerer med vel overstått, kjære kusine – og gratulerer med konfirmanten din!
    ♥ ♥ ♥

  4. Gratulerer med overstått feiring og gratulerer med «voksen» sønn. Ja, det er mye arbeid som følger med slike dager. Dette vet jeg ALT om; som alenemor til 3. Godt med gode hjelpere! Flott pynting og flott bilde av dere på FB. Dere var stilige sammen! Hvil deg nå, det fortjener du🙂

    KLEM

    1. Tusen takk, Randi! Oj oj, 3 konfirmasjoner er jaggu ikke dårlig! Imponerende altså, jeg er så glad jeg ikke skal gjøre dette igjen.😉 Klem!

  5. Gratulerer med vel overstått selskap for konfirmanten🙂 Bordet ble kjempestilig, og passet virkelig godt til «nestenvoksen» gutt. Må bare si at jeg er full av beundring over det du har fått til. Vet at det koster mer enn de fleste kan forstå av krefter, selv om man får god hjelp🙂 Nå må du love å hente deg inn igjen med mye hvile, og komme sterk tilbake med ny energi :))

    1. Tusen takk, Aneth!
      ja, fy søren, det koster… Kroppen er ganske utmattet, men jeg får bare ta det veldig pent en stund fremover. Skjer ikke så mye mer på en stund, heldigvis.😀

    1. Det vet jeg ikke, jeg tror ikke det. Er neimen ikke sikker på hvorfor du havnet der i det hele tatt, men nå er du i hvert fall trygg her.🙂

  6. Kommentarene mine går verken igjennom hos Trips eller SerendipityCat, så jeg ligger nok litt rundt i spam-bokser😉
    Men godt å være trygg her, ja😀

Det er stengt for kommentarer.