Nesten full kontroll

Her går det for seg! Fire dager til konfirmasjon, og jeg ordner og styrer. Det blir til tider vel hektisk, men jeg har tid til å hvile også. Det er bare at hodet hviler jo aldri.

I natt, da jeg egentlig skulle sove, skrev jeg tale til konfirmanten min. Den har surret i hodet mitt i lengre tid, og jeg har notert ned litt etter hvert som jeg har kommet på ting jeg vil ha med, så da jeg først begynte å skrive gikk det ganske lett. Vanskene blir heller å gjøre det kort nok, så jeg ikke kjeder folk ihjel med skryt om sønnen min.😉

Antrekket er klar, i dag har jeg vært på Glitter og kjøpt smykker – og det er jo alltid gøy! Jeg fant et halssmykke med ganske store sølvringer, og ørepynt som matcher noenlunde. Etter at jeg oppdaget at det går an å få satt på klips på øredobbene kan jeg endelig ha øredobber jeg og! (Jeg hadde en gang hull i ørene, men lot dem gro igjen siden jeg fikk verk av alt.) Med klips går det bedre.

Ettersom det har blitt litt kjøligere temperatur ute, tenker jeg på å gjøre det hele litt ekstra royalt – og bytte antrekk underveis. Da kan jeg ha bunad til seremonien, og bytte til tynnere sommerkjole etterpå. Bunad blir altfor varmt å ha på under selve festen, ettersom jeg får hetetokter av stress. Og stresset blir jeg garantert, selv om jeg vil få god hjelp av de som er tilstede.

Nå gjenstår en aldri så liten puss hos frisøren, innkjøp av blomster – og så klart, selve pyntingen av lokalene.

Jeg gleder meg! Nå kan helgen bare komme.

(Og så ser jeg fram til å komme tilbake til normalen igjen, det tror jeg blir ganske deilig.)

Et lite ro-ned-pust-dypt-bilde til slutt:

9 tanker på “Nesten full kontroll”

  1. Yay! Godt å høre🙂 Har selv kontroll/oversikt over tingene som må gjøres klart til søndagen🙂 Så kake blir det🙂 Fant fatet over kjøleskapet! hehehe

    1. Åh, så fint da!😀 Takk for det! Trooooor vi får nok kaker.😉 Men gleder meg til å kose meg og smake på alt det gode. *klem*

  2. Godt å høre at du gleder deg!
    Slike anledninger har man jo gjerne ambivalente følelser til, men at du gleder deg til det som står igjen er et godt tegn!

    Tenker det blir en bra komfirmasjon.
    Ikke glem tiaraen😉

  3. Så flink du ,håper jeg også er det når min datter skal konfirmeres om et par år ;0))
    Mailer deg snart ;0))

    Klem

Det er stengt for kommentarer.