ME-nytt

SerendipityCat har en god og oversiktlig side med nyheter om ME. Den er vel verdt å følge med på. Her finner du relevante artikler fra forskjellige aviser i inn- og utland. Det beste er at bloggeieren gjør oss den fantastiske tjenesten det er å oversette engelske artikler til norsk! Hurra for det, for når huet streiker så er det ekstra vanskelig å lese engelsk, synes jeg. Google tilbyr oversettelser, men de er ofte frustrerende dårlige.

I dag var det stort oppslag om ME i Aftenposten. Jeg er ikke bare hæppi med alt som står der, men anbefaler den likevel. Det er et intervju med en ung gutt som har vært ME-syk i flere år, og akkurat den delen av artikkelen er vel verdt å få med seg. Faktadelen om ME, som står på høyre side derimot… der har de tydeligvis valgt å beskrive en annen sykdom enn jeg har.

MariasMetode har også drevet god blogging i det siste. (Ikke bare i det siste, forresten.) Anbefaler posten ME, katter og kaniner, som tar for seg diagnoseforvirringen og sekkeposten ME har blitt. Jeg har fundert på om jeg rett og slett skal slutte å si jeg har ME, og heller si jeg har «immunsvikt med hyppige infeksjoner». Det gir et litt annet bilde av sykdommen jeg lever med, enn at jeg er «ganske sliten». ME har dessuten for enkelte blitt det samme som «hysteriske kjerringer som ønsker oppmerksomhet». (Vel, en dag må de nok bite det i seg.)

~ Zen ~

2 tanker på “ME-nytt”

    1. Det høres bra ut, må jaggu lære meg det der utenat! (Når jeg har lært å si «myalgisk encefalopati» så burde det vel være grei skuring?!)

Det er stengt for kommentarer.