Ørepropper må til

Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men selv er jeg fullstendig avhengig av ørepropper for å få sove. Innimellom er jeg avhengig av dem for å holde ut våkentiden også, for eksempel når naboer borer og banker – eller når byggeprosjektet utenfor vinduet mitt er på sitt verste. (Den der gjentakende dunk-dunk-dunk-lyden fra schwære maskiner som banker flere meter lange stålbjelker ned i bakken, er nok til å drive meg til vanvidd.)

Noen greier ikke bruke ørepropper, og jeg har stor medfølelse med dem. Jeg slet selv i starten, det var noe så uhorvelig ekkelt med å plutselig fange opp alle de snodige lydene inni meg. Heldigvis har jeg greid å venne meg til det, nå er det en lise å putte proppene i ørene og stenge nesten alt ute.

De proppene jeg har hatt størst suksess med er disse:

Jeg tror dette er mitt viktigste og beste hjelpemiddel. Ettersom de brukes så ofte, merker jeg posten med «Dagens trygdeoutfit».🙂

22 tanker på “Ørepropper må til”

  1. Er som deg, totalt avhengig! Jeg blir distrahert av hver minste lyd, så det føles veldig godt å få plugget dem inn. Men måtte gjennom en «innkjøring» jeg og.
    Før lå jeg med hørselsvern, men var kjipt å måtte balansere på klokkene når jeg lå på siden hehe😉

    1. Hehe, ja jeg husker faktisk hørselsvernet ditt – og var dypt imponert over at du klarte å sove med det på deg! Jeg ligger nesten alltid på siden, så jeg måtte finne fram til myke propper som ikke var i veien. Finnes en del gode propper, men som har små plastpinner som stikker ut av ørene. Det går jo ikke an å sove med.

      Godt du greide å venne deg til propper, det er virkelig god hjelp når det funker!🙂

  2. Hvor, hvor? Får jeg kjøpt dem, mener jeg. Sliter meg gjennom en sekspack fra Clas Ohlson på et par uker, bruker propper hele døgnet… Ikke at jeg egentlig må, kanskje, men alle krefter spart er krefter brukt på noe morsommere enn lyden av klirrende tallerkener.

    1. Hei Huset på midten! Disse kjøper jeg på apoteket. Husker ikke helt prisen, men kanskje rundt 60 kr for en pakke. Jeg bruker hvert par flere ganger, vasker dem innimellom, ellers blir det voldsomt dyrt.

      Utrolig kjedelig å skulle slite seg ut på alle vonde lyder, ja.. så jeg forstår godt du velger propper! Håper du får tak i disse og liker dem.🙂

      1. Takk, takk! Og takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Jeg har ikke klart å lage nok ting til å selge foreløpig, men det er definitivt et mål.

        Skal sjekke et par andre apotek enn der jeg pleier å handle og se om jeg ikke finner øreproppene over her. Jeg har som sagt blitt helt avhengig, og bruker dem til og med inni headsettet når jeg hører på musikk. Veldig kjekt på buss og sånt. Oppdaget dessuten at jeg klarer lydbøker også med propper inni headsettet🙂

  3. Jeg skal sende mannen min på apoteket i dag, slik at jeg kan få tak i de der.. Jeg har slitt med at ørene blir irritert av ørepropper, så jeg håper de der er bedre..

    Klemm

  4. Ja, ørepropper er jeg også helt avhengig av. Kan virkelig ikke si at det er så behagelig alltid, man stenger ute noe av lyden utenfor, men har en hel jævla konsert innvendig som er minst like frustrerende. Men så er det å veie de to opp mot hverandre da. Øreproppene har også vært mitt viktigste hjelpemiddel hele veien. Hadde ikke klart meg uten.

    Jeg har ikke testet akkurat de der. Jeg bruker de som er 3 forskjellige farger i. Jeg har også sånne «dyre» propper men jeg synes de er vonde å bruke. Skal være så ærlig å si at de ikke er testet mye da jeg får akkurat som «sting» ,eller hva jeg skal si, i ørene etter kort-kort tid med dem på. Kjennes ut som om jeg må «knekke» ørene på plass og så verker det som besatt….

    Så hurra for mye propper!❤ Goood outfit sweety!

    1. Bra du sa det om de dyre proppene, for jeg har av og til tenkt på om jeg skulle gå til anskaffelse. Da holder jeg meg heller til disse gode, mjuke.😀

      Den der innvendige konserten er ikke noe bra.😦

  5. Fine proppene🙂
    Har heldigvis ikke så ofte bruk for å ta vekk lyd nå lenger. Når jeg blir lydømfintlig så klarer jeg ikke bruke ørepropper pga jeg, som bell4trix så glitrende beskriver, «har en hel jævla konsert innvendig». For meg funker det best å sette rolig musikk på ørene. Da tar jeg vekk de ubehagelige lydene, det overdøver den innvendige konserten også og på mystisk vis ender det som regel med at jeg sovner. Men det nytter selvfølgelig ikke å kjøre på med AC/DC eller Maria Callas på full guffe😉

    Men kjenner godt til de proppene der. Fine å bruke under mc-hjelm🙂

    1. Det er et godt alternativ å bruke rolig musikk, synes jeg! Men sovner jeg med øreproppene på så våkner jeg etter kort tid igjen fordi de gjør vondt og ledningene er i veien.

      Uansett; bra å finne noe som hjelper! Innvendig konsert kan være vel så slitsomt og plagsomt som f.eks. bråkete naboer.😦

      (Jeg har for eksempel en frue over meg som insisterer på å trippe over gulvet med tresko hver gang hun skal opp om natten for å tisse… Hun ble dødsfornærmet da jeg våget meg til å si fra.)

  6. Kjenner til sånne treskotrippende naboer, dvs her har vi en som marsjerer rundt med høye hæler til alle døgnes tider. Spiller ingen rolle om det er kl to på ettermiddagen eller to på natta. Har de ikke hørt om tøfler???😉😀

      1. Næææ, nytter ikke å hate noen fordi de ikke tenker😉

        Synes det var flott du sa ifra til hun tresko-trippende! Jeg feiger unna her, vet at jeg ikke skal bo her så mange mnd lenger og det hjelper.

  7. Tussaluso: Joda, nytter å hate litt.😉 Vel, det hjalp mest å bruke ørepropper.😀

    Det er skummelt å ta opp ting, men siden denne dama er en sånn mini-sheriff som kjefter på alle som ikke følger husreglene, tenkte jeg det måtte gå an å si fra. Men neidddda!

    1. Ok da, bare hat i vei😀😀 Så lenge det hjelper deg er det greit nok for meg!

      Hehe, mini-sheriff som kjefter på alle som ikke følger husreglene men som ikke tåler å få beskjed selv… Det blir litt sånn lettere Narvestad-type da?😉

  8. Nå har jeg vært å kjøpt slike, har ikke fått prøvd dem enda, sovna på sofan i går.. Men når mannen min skal frem med pussemaskinen i helga skal den prøves helt klart…

Det er stengt for kommentarer.