Dagens trygdeoutfit – viktig tilbehør

Jeg fryser!

Det vil si, jeg frøs. Fingre og hender har vært iiiiiskalde mesteparten av dagen, bortsett fra den tiden jeg har gjort husarbeid og vasket opp. Det er begrenset hvor lenge jeg kan holde på med slike aktiviteter, og etter kort tid frøs jeg uansett igjen. Jeg bruker de fine pulsvantene jeg fikk til jul, og det hjelper litt, men ikke nok.

Etter tips på Facebook om at kalde hender gjerne henger sammen med stiv nakke, tok jeg fram risnakkeputen min, puttet den i mikroen et par minutter og la den over skuldrene. Det hjalp! (Det hjalp sikkert å ta på ekstra varmt ullundertøy samt en strikkejakke også.)

Nå blir det nakkepute og rolig kveld på meg.

Under: Røros ulltrøye. Utenpå: Svart strikkejakke, ukjent opprinnelse. Tilbehør: Risnakkepute (varmet i mikroovnen). Det forklarer mitt salige glis.

6 tanker på “Dagens trygdeoutfit – viktig tilbehør”

    1. Åjadda! Det er nemlig først helt nylig at jeg fikk en mikroovn inn i heimen. (Arvet den av nabo som flyttet.) Inntil da varmet jeg risputen min i stekeovnen. Jeg vet du får kjøpt slike puter på apoteket (der fant jeg min), men de selger tilsvarende på f.eks. Helios, men de er fylt med hvete, tror jeg. Hør med dem om de tåler oppvarming i stekeovn.

      Risputa er ganske tung, og det gjør godt når skuldrene er stive og vonde.🙂

  1. Vår beste venn, varmeputa😉 Jeg har en flat og ganske stor pute, kjøpt på helsekosten. Dekker nakke og øvre del av ryggen. Varmer så godt for en kropp med termostat ute av drift;) Fikk forresten en sånn massasjekrage til jul og gledet meg vilt til å bruke den. Ble helt vanvittig kvalm og svimmel ,og ganske skuffet:(

    1. Takk for tilbakemelding om massasjekragen. Bra du sa det om svimmelhet, for jeg har opplevd noe lignende med en massasjedings jeg kjøpte en gang. Ble så svimmel at jeg ikke orka å bruke den igjen.😦

      Hmm, jeg tror nok jeg må i butikk og teste først før jeg evt bruker penger på kragen.

Det er stengt for kommentarer.