Nå kan dere (ukule)le

I forrige post viste jeg fram min nye ukulele, som nå forresten har blitt tørret støv av, om noen skulle lure.

SerendipityCat og Aneth kom med «krav» om videobevis, og min første reaksjon var: «IKKE SØREN!» Men så tenkte jeg litt på saken, og kom fram til følgende:

Jeg fyller snart 40. Da er det på tide å pushe noen grenser, ellers blir man bare en liten lort, som Astrid Lindgren skrev så vakkert i Brødrene Løvehjerte.

Dessuten – dersom jeg skal dumme meg skikkelig ut, så kan jeg jo like gjerne gjøre det nå som jeg kan unnskylde meg med at jeg kun har spilt ukulele i 4 dager. Da blir det liksom ikke SÅ farlig.

Synge derimot, det gjør jeg ikke i offentligheten. Derfor kan dere få lov til å gjette hvilken kjent, norsk sang jeg spiller.

Det flyter ikke helt greit ennå, det å skifte grep er søren ikke enkelt, skal jeg si dere!😉

Så, nå kan dere le.

(Det fine med denne posten er at nå trenger jeg ikke poste dagens trygdeoutfit, for dere kan se det selv.)🙂

Som trøst for å lide seg gjennom øvingsvideoen min, skal dere få møte en som virkelig KAN spille ukulele. Sjekk han her:

12 tanker på “Nå kan dere (ukule)le”

  1. Shimabukuro gikk ‘rett hjem’ hos meg. Outfiten din også – turkis mot svart er stilig! Og, vel – 4.-dagsprestasjonen fikk meg verken til å le eller gråte: du er jo kommet langt på så kort tid. Men jeg ‘fant’ ikke tonen og sangen, det ergrer meg litt😦

    1. Takk for kommentar! Godt å høre du hverken gråt eller lo, da er det håp for meg.😉

      Skjønner at det ikke er lett å kjenne igjen en sang kun på akkordene.😀

  2. Så kult du er!😀 Kjempetøft at du la ut dette. Jeg suger på å kjenne igjen låter, så der må jeg melde pass. Men ukulele så morsomt ut. Synes du er flink til å bare ha øvd i fire dager altså.❤

    1. Takk for kommentar, SCat! Og ikke minst, for utfordringen.😉 Pyttsan, det ligger så mye rart på YouTube at dette (forhåpentligvis) bare drukner i mengden.🙂

      Det er kjempeartig å spille et instrument igjen, jeg er sikker på det er mye mer virkningsfylt enn å ta antidepressiva!😀

      Sangen jeg maltrakterer ble originalt spilt inn med en kjent og kjær norsk artist fra dine hjemtrakter.

    1. Hey, nå ble jeg imponert! Helt riktig, Perle – godt lyttet!😀
      Velkommen hit forresten, jeg kan ikke huske nicket ditt fra før av (men det kan jo være min begrensede hukommelse som er problemet altså).🙂

  3. yehhhhy🙂 !!! Tøffa ! Kult at det bare var undulaten din som kvitret med. Vi andre skulle vært filmet mens vi desperat lyttet etter melodi ,lett måååpende ,he,he;)

    *venter spent på vol.2 *
    *kjempespent *

    Bølgen fra
    Lilljekonvall❤

    1. Haha, ja Pablo tok annenstemmen.😉 Han lager jo alltid lyd hvis noen andre gjør det. Og hvis ingen lager lyd, så lager han lyd da og.😆

      Haha nok en gang til beskrivelsen din av hvordan dere desperat forsøker lytte dere fram til hvilken sang jeg spiller. Morsomme bilder i hodet mitt..!😀 Takk for bølge og oppmuntrende kommentar! ♥

  4. Takk for det! Men det var jo ikke så vanskelig, du var jo så flink🙂 Stemmer nok det! Har fulgt deg en stund, men ikke så ofte formen tillater kommentering;)

    1. Perle: Kjempehyggelig med kommentarer fra deg, det er veldig fint å vite du er der ute et sted! Håper formen din tillater flere kommentarer fra deg en annen gang også.🙂

      Artig du kjente igjen sangen altså, det var gøy!😀

  5. Så flink, og det etter bare 4 dagers øving🙂 Fikk assosiasjoner til sydhavsøyer og bølgeskvulp:) Kred til deg for at du lytter til oss på grasrota og kaster deg ut i det. Tøffe jenta🙂

Det er stengt for kommentarer.