Dagens trygdeoutfit – og en bursdag

Jeg skal ikke noe spesielt i dag, så da går det an å ha på seg den svarte, høyhalsede, myke, gode genseren, som egentlig er den eneste varme genseren jeg har som jeg liker å ha på meg. Typisk nok har den dermed krympet i lengden, slik at jeg ser helt åns ut når jeg går med den. Grrrr.

Da blir jeg litt sur:

Svart, høyhalset genser (ukjent butikk). Tilbehør: Undulatsmykke (gave fra Lillesos)

Undulatsmykket har jeg i anledning den store dagen – det er nemlig Pablos 1-årsdag. Hurra!

Han synes selvsagt smykket er dritskummelt og flyr skrikende vekk når jeg prøver få ham til å «hilse på» det. Det gikk greit å ta noen portretter, heldigvis.

 

Pablo, 1 år

Grunnen til den lekre Bjartmar Gjerde-sveisen er at Pablo nylig har mytet (mistet fjær), og holder på å gro nye. Dette skjer med jevne mellomrom. Snart ser han nok glattgredd og kjekk ut igjen.

Pablos beste venner er bjellene. Spesielt den store, for den kan han stikke huet inn i:

Bjelleklang

Mayra ville også bli tatt bilder av. Jeg ba henne trekke inn maga’n, men da ble hun dødssur:

Så ble vi venner igjen og hun poserte så vakkert, atte!

Etterpå fikk hun leke med undulatsmykket mitt, og da ble hun så glad at vi ble helt uskarpe:

Mayra biter den lille undulaten i halen

6 tanker på “Dagens trygdeoutfit – og en bursdag”

  1. søte fuglene🙂 Grattis med dagen ,Pablo ! Jeg syntes sveisen var heeeeelt som seg hør og bør hos en 1-åring,jeg .Ja sånn ordentlig dunete- på vei til noe annet.
    klem,
    Lilljekonvall

  2. Så fine alle sammen! Imponert over smykket som passet dagen og temaet:) Enig med liljekonvall, sveisen var skikkelig fin.
    Sveisen faktisk!
    Godt med varme plagg på frosne dager. Ekstra påkledning her også i dag. Det er ikke kaldt ute, men je frys..
    Ha ei fin uke!

    1. Takk skal du ha!
      Smykket er innmari kult. Jeg vet ikke hvilken butikk det er kjøpt i, for jeg fikk det av søsteren min, men det er visst et sted som bruker dyrefigurer (av den typen man kan kjøpe i lekebutikker) og lager smykker av dem.🙂

      Jeg fryser jeg og… støtt og stadig. Tusler stort sett rundt i ulltøyet mitt, men det hjelper ikke det heller når frostriene kommer.

      Ha en fin uke du og!🙂

  3. ❤ bildet av en sur Mayra😉 Helt genialt!!!😀
    Grattis til Pablo, og til matmor som har giddi å holde ut;P hehehe..

Det er stengt for kommentarer.