Bloggnytt

Et par nyheter:

Under stjernene har fått Facebook-side, men jeg får ikke til å legge inn sånn kjekk «Liker»-knapp her på bloggen. Dermed får jeg heller tipse om at siden finnes, for dere som befinner dere på det sosiale mediet.

Under fanen «Alle fine bloggene» lå det tidligere en lenkeliste laget i WordPress. Jeg har benyttet wp som bloggsted i noen år nå, og er stort sett veldig fornøyd, men det er enkelte ting jeg ikke liker så godt, og som jeg savner fra Blogger-tiden. Lenkelista deres er et godt eksempel. Nå har jeg derimot forsøkt å kombinere de to, ved å opprette en såkalt «bloggrull» hos Blogger. Oppskriften fant jeg hos Sigrun.

Jeg er svært fornøyd med den nye lenkelista, jeg fikk både stjerner og fine farger, dessuten kommer alltid de nyligst oppdaterte bloggene øverst. Det er kun en ting jeg savner, og det er muligheten til å legge inn lenke til websider som ikke er i bloggformat, men det går visst ikke. Nåja, man kan ikke få alt.

Her er bloggrullen min!

12 tanker på “Bloggnytt”

  1. Garttis🙂 så flink du er ! (jeg får aldri til å legge til slike knapper og lister og slikt, det er som om bokstavene blir til russisk bare jeg tenker tanken ?! )
    ja,ja.

    Ha en superduper flott dag🙂
    Lilljekonvall

  2. Åh, jeg har og lyst på en slik lenkeliste som viser de sist oppdaterte bloggene først… Men vet ikke om jeg tør, for jeg er virkelig ikke spesielt fingernem når det kommer til den tekniske siden av livet. Men jeg ble inspirert av innlegget ditt, og lurer på om jeg skal prøve meg likevel vhja Sigrun sin oppskrift. Har veldig lyst!

    Takk for tips, så får jeg se hva jeg gjør🙂

    1. Hei! Så utrolig hyggelig å se deg i kommentarfeltet her.🙂 Til både deg og Liljekonvall så vil jeg si at jeg gjerne bidrar om jeg kan, altså. Nå har jeg jo gjort det en gang, da er det mye lettere å få det til igjen.🙂

      Send meg en epost: lothiane@online.no

  3. Når det gjelder andre nettsider enn blogger, kan man kun legge til i bloggrullen sider som har nettstedsinnmating, dersom man vil ha med oppdateringer fra siden. Jeg prøvde det, med sider jeg pleier å lese: Psykologforeningen og Legetidsskriftet. Det gikk fint. Men da jeg prøvde nrk.no, ble bare selve siden lagt til, ingen oppdateringer. Antar jeg kunne prøvd noe mer spesifikt der, som nrk.no/nyheter. For meg ser det ut til at det går med noen sider.

  4. Nå har jeg og prøvd, men det går ikke helt. Er like før, men jeg har nok rotet til litt på veien. Ettersom alt er på norsk, ja så kan ikke mannen hjelpe heller. Sukk, det kunne blitt veldig fint, men jeg får nok vente med dette til jeg sitter sammen med en norsktalende dataentusiast neste gang jeg befinner meg i gamlelandet.

    Så til sommeren skal jeg også ha sånn fin bloggrull. Derfor, tusen takk for tipset slev om jeg må smøre meg med tålmodighet!😀

    1. Skjønner frustrasjonen altså, sånt er ikke gøy. Sjekk svaret mitt over, kanskje det er noe jeg kan bidra med så det går i orden før sommeren?😀

  5. Tusen takk for det!

    Det er veldig mulig at du mottar en epost fra meg etterhvert, for jeg er litt utålmodig etter å få det til og synes det er dumt at ikke det er mulig å gjøre det direkte i WP… Men jeg må nok la det ligge noen dager, for hode og øyne verker etter å ha kopiert over all lenkene!😀

    1. Åh det tror jeg på, det er slitsomt å sitte og kåle med sånne greier.🙂

      Helt enig at det er dumt å ikke kunne få til dette direkte i WP. Jeg blir skikkelig irritabel når jeg tenker på den subscribe-greia de har laget, men som kun funker på wp-blogger. Så ekskluderende! Dessuten vil jeg lage en liste som andre kan bruke også, ikke bare for meg selv.

      På tide å køye, du får ha en riktig god natt!😀

  6. c’est la vie!: Om du inviterer meg som såkalt medforfatter med administratorettigheter til bloggrullen din for en liten stund, så kan jeg se på det. Etterpå bare sletter du e-postadressen min fra bloggen, slik at jeg stenges ute som medforfatter. E-postadr. min er stommeras (krøllalfa) yahoo (dått) no

Det er stengt for kommentarer.