Dagens trygdeoutfit – Du store alpakka!

Det vil si, det riktigste blir nok heller «du lille alpakka», for i dag har jeg fått verdens fineste, deiligste lue i posten fra vakreste Rocketten, og den er laget av ekte babyalpakka. Det må være den mykeste ullen ever, dessuten føles den akkurat passe varm, så jeg har like godt hatt på meg lua helt siden jeg befridde den fra konvolutten den kom i.

Når man ikke føler seg så bra, så er det lett å fryse. I hvert fall gjør jeg det i stor grad mesteparten av vinteren. Ja, bortsett fra når jeg får hetetokter da, men la oss se bort fra det akkurat nå. Jeg lærte som liten at man ALLTID må ha lue på om vinteren, fordi hvis man fryser på hodet så fryser man overalt, og du vet hva som skjer hvis man fryser… da blir man syk. Nemlig. Litt har jeg da fått med meg av barnelærdommen. (I tillegg til at man ikke skal spise snø, for da får man mark i magen, og så skal man ikke bade like etter at man har spist, for da kan man drukne, og ser man for mye tv får man firkantede øyne.)

Med en deilig myk og helt sikkert helbredende babyalpakkalue på hodet, så er jeg ganske sikker på at det ikke går an å bli syk mer. Derfor kan du bare venne deg til synet, for jeg har ikke planer om å ta av lua før til sommeren en gang.

Litt pjusk i dag, men lua hjelper nok!

3 tanker på “Dagens trygdeoutfit – Du store alpakka!”

  1. nåhh så fin du ble🙂

    ser litt misunnelig på, den hørtes himmelsk ut.. kos deg med han..

    Klemm

  2. Lue er lurt og helsebringende. Så hyggelig at du fikk en myk og fin lue. Øynene dine avslører den labre dagen – ønsker av hele mitt hjerte snartlig bedre dager! Trøsteklem til deg.

  3. Jorunn: Takk altså, og så håper jeg det ramler en sånn lue inn i livet ditt også!🙂 Klem!

    Tingelingeling: Takk for det, formen er ikke akkurat noe å skryte av om dagen. Sånn er det jo innimellom, forhåpentligvis blir det bedre snart. Klem tilbake til deg og god helg!

Det er stengt for kommentarer.