Dagens trygdeoutfit – til festen

Av og til er det fest, selv i et stusslig trygdeliv. For eksempel har vi hatt både jul og nyttår ganske nylig. Jeg skal ikke overdrive og påstå at klesskapet mitt er fullt av festklær, det ville vært en stor løgn. Derfor gjorde jeg det veldig enkelt i fjorårets jul og slo sammen jule- og nyttårsantrekket i ett. Tenk det, gjenbruk! Hvem sier at jeg ikke lever miljøvennlig?!

Dere husker kanskje mitt selvkomponerte skjørt? Jeg slet  jo litt med å finne ut hva jeg skulle kombinere det med, og siden jeg aldri kom meg i butikken, måtte jeg dykke litt ekstra langt inn i skapet mitt – og der fant jeg en vinrød topp i glatt stoff. Det er ikke helt fargen min, men pytt. Jeg hadde det fint begge kvelder, så det gikk bra uansett!

Vinrød topp (ukjent butikk, men sikkert Ellos), jukseskinnskjørt (Kappahl) satt sammen med deler av et svart blondeskjørt (H&M). Tynn, svart strømpebukse (ukjent opphav).

Tilbehør: Dragearmbånd, juledrink og 1 ring kransekake.

NB! Jeg har sminke på!

6 tanker på “Dagens trygdeoutfit – til festen”

  1. Den var rett og slett vakker, den toppen.. Elsket dybden i rødfarven..

    Den smukke kler alt heter det, og det stemmer🙂

  2. Jorunn: Åh, men så fint – da kan jeg fortsette å bruke den.😀 Takk!

    Trips: Når både du og Jorunn skriver det så må jeg bare lytte til dere.😀 Takk skal du ha! Kransekake er skikkelig digg, jeg får veldig lyst på igjen når jeg ser dette. Akk.😉

  3. Må bare si meg enig med resten her; du ser helt flott ut i rødt! Og det er jo helt perfekt for julen. Dessuten matcher det jo både drinken din og nissen som står der i bakgrunnen og veiver og vil ha oppmerksomhet.
    Kransekake er allsidig tilbehør. Kunne passet fint til kaffen her på jobben.

  4. Toppers! Det er toppen også! Og ja, du er veldig fin i rødt.
    Fint at du likte vingene mine, jeg hadde et blogginnlegg før jul der jeg ønsket meg vinger… Noe som fikk stor oppmerksomhet i vennekretsen og familien. Godt gjort at jeg ikke fikk flere egentlig. Er litt usikker på utfallet ved å møte opp hos NAV med englevinger, men det kunne vært et interessant forsøk. Kanskje jeg ville fått en ekstra utbetaling bare fordi de var redd for at jeg skulle klikke ( litt mer…)

  5. Marina: Spennende å høre dere synes jeg kler fargen. Jeg trodde at den nye hårfargen (som har litt rødt i seg) ville gjøre at det skjærer seg helt når jeg bruker røde klær. Men da kan jeg jo tørre å ta dem fram igjen.🙂 Haha, ja nissen ville nok ha oppmerksomhet. Stakkar’n ligger vel i pappas kjellerbod nå, tenker jeg. Og kransekake passer særdeles godt til kaffe. ALT passer til kaffe!🙂

    Tingelingeling: Takk! Veldig koselig historie om vingene – tenk at det ble fanget opp og faktisk gjort noe med etter du skrev det i bloggen din. (Bloggemakt? hehe.) Jeg tenker NAV ville synes du var ekstra søt med englevingene dine.😉

Det er stengt for kommentarer.