Dagens trygdeoutfit: Innevær

I dag snør det og jeg har ikke tatt inn putene fra balkongen.

I et slikt vær er det ingenting som er bedre enn å krype sammen på sofaen og se litt dårlig tv. Jeg har funnet det perfekte antrekket for slike aktiviteter:

Et mykt, varmende sjal (Ellos), glinsende svarte treningsbukser med hvit stripe for slankende effekt (ukjent butikk). Under skimtes en blå t-skjorte, for å bryte med det svarte (Pipefest-minne). Som vanlig er yndlingsputa mi med på bildet. Det turkise gjør at hudfargen min får et akkurat passe snev av skummetmelk.

På bena har jeg strikketøfler i ulike blåfarger (gave fra tidligere svigermor). Gode, varme og åh-så-trendy!

Hår: Nøye danderte musefletter.

Tilbehør: Kaffe. Mye kaffe.

20 tanker på “Dagens trygdeoutfit: Innevær”

  1. tjihi.. jeg kan ikke annet en å si jeg digger deg, du er rå kull og veldig hipp..

    Jeg gleder meg veldig til neste blogg fra deg..

    Klemm

  2. Det der var rått skrevet. Litt aditude som Det her er meg og det får du bare tåle. Digger d.

  3. nå fikk jeg meg dagens beste latter😀 #fashionista&rosablogger i en og samme person, heilt genialt Lothi😀 Keep it going!!😉

  4. Strålende! Er litt imponert over at du skifter til noe nytt hver dag!! Jeg blir lett værende i den samme outfiten under lignende forhold. For å unngå for mye skittentøy……( og arbeid – noe som kanskje naboer betrakter som latskap..)
    Men badet mitt ser ut som jeg skifter tre ganger om dagen. Forstå det den som kan??
    Klem og Kred for initiativ på gråblå dager!!🙂 Og ekstra klem for humør og gode betraktninger🙂

  5. tingelingeling.. Kan ikke annet en å le av kommentaren din, for jeg er likedan🙂

    Jeg bare digger denne bloggen.. Under stjernen, du er en stjerne.. Klemmm

  6. Jojja: … og jeg ble glad!
    Åå så nydelig at vi er fler. Det blir ikke mer orden på badet, men det hjalp nesten der også!🙂
    Men jeg tror faktisk at jeg skal forsøke meg på en nytt antrekk i morra.. Det er på høy tid faktisk.
    Og – sette på en vaskemaskin, om jeg finner et lurt sted å tørke klær på.. Som ikke lager mer rot enn det jeg allerede har..
    Ja Lothiane er er stjerne på mange måter ikke bare sekkepipe og fashion! Hun engasjerer oss andre i tillegg til alt annet! Aktivitør kalles det vel. Slikt burde NHO sett og gitt litt honnør for. Hun inspirerer og aktiverer. ( blir litt påvirket av nyhetene, kan ikke for det.. :))

  7. Ann: Takk for oppmuntring!😀

    Tingelingeling: Eh altså, jeg skifter egentlig ikke hver dag, men ble vel litt revet med av denne føljetongen jeg har satt i gang.😉 Jeg synes det er helt unødvendig å vaske klær etter å ha vært brukt en gang (i hvert fall hvis jeg bare er her hjemme og ikke søler på meg, noe som jo skjer innimellom), så da legger jeg dem pent på stolen og bruker dem om igjen senere. Det under er jo greit å skifte da, men nå tenker jeg på gensere/bukser.

    Her er vaskemaskinen i gang allerede, det blir fort fullt på badet!

    Tusen takk for utrolig hyggelige tilbakemeldinger, både Jojja og Tingelingeling – og alle dere andre også! Dere er beste medisinen, det er helt klart! Blogglesere på blå resept.😀

  8. Lothiane: Jeg trodde ikke at du vasket hver dag egentlig.. Men av og til innbiller jeg meg at alle dere andre er mye mer huslig, mye mer renslig, mye mer effektiv og ordentlig enn meg.
    Ja, dere er nok sannsynligvis også det..
    Jeg gjør som deg, legger sammen ( les:henger de over en stol, samt over rekkverket på trappa..) og bruker klærne flere ganger.. Jeg syns også at det er godt med en liten variasjon på antrekket, ikke minst for at enkelte dager ikke kan bli varme nok ( les: ikke nok ull å oppdrive..)

    Syns du skal holde fram som du stevner!! Du er kjempeherlig! Jeg burde også kommet i gang med blogging igjen, men her går det fortsatt i sakspapirer og surrete hode..

    Syns trygdeoutfit er et flott nyord. Jeg kan forslå det for en venn av meg som er språkprofessor. Jo tidligere, jo bedre.
    Min håpløse fantasi har tidligere assosiasjoner til rett kåpe med fuskepelskrave eller boblekåpe i utgått farge og snowjogg…Det siste rosa eller mintgrønn… Trodde nesten vi fikk utdelt slikt når trygden ble innvilget. Men tok feil der gitt!! :S
    Ha en så superduper dag du som du kan!!🙂

  9. Tingelingeling: Er det ikke rart det der, at vi innbiller oss at alle andre gjør så mye bedre eller mer enn oss? Jeg tenker nemlig sånn selv. Jeg er egentlig veldig fornøyd med dagen hvis jeg orker å dusje, og fortsatt har igjen krefter til å gjøre noe hyggelig.🙂

    Takk for godordene, du aner ikke hvor godt det gjør med disse tilbakemeldingene. Dette har vært skikkelig oppmuntring for meg de siste dagene! Jeg satser på å fortsette, selv om det neppe blir hver dag.😉

    Ull må til, jeg fryser så innmari for tida. Vinteren er hard. Jeg håper du får varmen i deg og at du finner krefter til å gjøre det du har lyst til!

    Du må fortelle meg hva språkprofessoren sier. Norsk er et morsomt språk på den måten at man stadig kan lage nye ord ved å sette sammen eksisterende.

    Haha til assosiasjonene dine! Jeg har vel noen av de samme bildene i mitt hode.😉

    Ha en herlig flott dag!😀

    SerendipityCat: Tusen takk! ♥ Så godt å ha deg på plass igjen!

  10. Så herlig du er Lothiane! Kjempeinspirerende innlegg, utrolig morsomt laget! Litt sånn fashionista/rosablogger som andre kommenterer her, supertøft, helt herlig humor du har! Hehe, fikk jo lyst til å lage noe liknende en gang, men vil jo ikke herme da..:))
    Håper du har fine dager! Skal følge bloggen din fremover, jeg har ikke vært så aktiv i bloggverdenen i det siste, så har litt å ta igjen.
    Stoor klem til deg fra Martha;)

  11. Hei Martha, så fint å se deg igjen! Aktivitet går opp og ned for min del også, sånn må det bare få være. Ønsker deg gode dager du kan fylle med det du ønsker!

    Takk for kjempehyggelig kommentar! Jeg ser det er flere som vil gjøre noe lignende, men kan dere ikke gjøre det da? Trygdeoutfit-bloggere hvor enn dere er… foren eder!😉

Det er stengt for kommentarer.