Mykt antrekk (fordi det er en «sånn dag»)

Okay, dagens trygdeoutfit ruller videre. (Det varer neppe så mye lengre, det er ikke SÅ mange antrekk jeg har og jeg har som nyttårsforsett å spare inn på Ellos-budsjettet.)

Antrekket jeg bruker på sofaen i dag er mykt og varmt, ettersom jeg ikke er det. (Vel, jeg er i hvert fall ikke varm.) Det var så stor suksess med bilde tatt ovenfra, så jeg fortsetter med det. Det er mitt slanketips i år, værsågod; helt gratis!

Nok en gang et Ellos-antrekk. (Merkelig hvor mye jeg har fra den sjappa.) Genseren har en overdimensjonert hals, som jeg stadig ikke er sikker på om jeg liker – men er det mote, så er det mote. Buksene synes ikke så godt, men er svarte, myke og med strikk i livet. (Jeg sa jo det er en «sånn» dag.) Ganske nuppete er de også. Under har jeg som vanlig ull, det er jo vinter og jeg har en indre temperaturmåler som er fucked-up.

Til dette antrekket passer det best med naturlig sminke. (Altså ingen.)

Siden Marina maste om tilbehør bestemte jeg meg for å kline til med litt ekstra i dag. Halssmykket er keltisk-inspirert (kjøpt i Edinburgh). Det inneholder fødselsstenen min, ametyst (helt sikkert ekte).

Dessuten; denne überkule armlenka jeg fikk av en kompis til jul. En drage som biter seg fast rundt håndleddet mitt. Jeg er ikke så god på drager, men jeg tenker at den og ser ganske keltisk ut, og dermed matcher halssmykket.

Jeg lar meg inspirere av dragens innbitte målbevissthet og fortsetter å bite meg fast, jeg også.

12 tanker på “Mykt antrekk (fordi det er en «sånn dag»)”

  1. Keltisk tilbehør løfter Ellos til kategori: utsøkt!

    Men den fargerike puten (?) til venstre i det øverste bildet bringer inn et forstyrrende asiatisk-inspirert element…

  2. Takk Titta!
    Jo, du har helt rett når det gjelder puta (og pleddet) i bakgrunnen der, de forstyrrer jo en smule. Men det er yndlingsputa mi og da må den bare være med!

  3. Den puta er faktisk en gave fra meg🙂 Fra i fjor. Om den er asiatisk? Tja, fin mønster ihvertfall🙂

    Digger tilbehøret ditt idag🙂

  4. Du tar antrekket til nye høyder med keltisk inspirert tilbehør. Her er det og bukse med strikk i livet og BBC serien «Beachcomber Cottage» fra vestkysten av Skottland🙂 Vakkert ! Nytes i små porsjoner og gir stor glede. Kan endelig titte litt på tv’n i korte perioder og det er godt. Du må for all del ikke legge ned din nye fashionblogg. Det er så herlig å se og lese om det alternative motebilde for oss på budsjett:)

  5. Aneth: Takk skal du ha, veldig kult dere liker. Jeg er vel noe av det minst moteinspirerte som går rundt i to sko… hehe😉
    Den serien du ser kjenner jeg ikke til, men høres veldig interessant ut! Skal jammen søke op.🙂 Skottland er et utrolig vakkert land, jeg håper virkelig jeg kan få sett det igjen – og at du får sett det også!

    Tingelingeling: Hoho, takk skal du ha!😀

  6. Stilig armlenke! Jeg tror den dragen er kinesisk, ettersom den ikke ser ut til å ha vinger. Men det spiller jo egentlig ingen rolle. Eklektisk, kalles det.

  7. Marina: Der lærte jeg et nytt ord, måtte nemlig google «eklektisk». Stilblanding altså, men en bevisst sådan, om jeg forsto det rett. Jepp, la oss si at jeg kler meg eklektisk.. hehe.😀 Kikka nærmere på dragen, og den har ingen vinger, bare noen små bein som stikker ut. Dakar, da kan den jo ikke fly… Uansett hvilken nasjonalitet den har, synes jeg den er skikkelig kul.😀

  8. Morsomt og lærerikt, her🙂

    Gleder meg til å bli nærmere kjent med puten.

    …oi:

    Jeg kjenner at jeg burde ha skrevet ‘puta’, som dere – og som jeg selv ville ha gjort for 15 – 20 år siden. Det er faktisk litt nifst at jeg blir mer ‘riksmålsk’ jo eldre jeg blir… Og noen ganger bare må jeg ha ‘a’, selv om det er stilbrudd (jeg kan skrive ‘fram’ og ‘fremdeles’ i samme setning, f.eks.) Nå har jeg lært at det er eklektisk, og det blir mindre nifst og skambefengt!

  9. Titta: Her er du hjertelig velkommen uansett a-, eller e-endelser!🙂 Kanskje det stemmer at man blir mer konservativ med aldere, også når det gjelder språket?

    Jeg veksler litt selv, spesielt usikker på om det skal være fram eller frem. Eklektisk skrivestil høres bra ut, jeg er i det hele tatt ganske eklektisk av meg.😉
    Ha en fin dag!

Det er stengt for kommentarer.