Reaksjoner etter visning av «Få meg frisk!» på NRK

Selv har jeg mange tanker, men ikke ork til å skrive dem ned akkurat nå. Men andre sier det jo så fint, så jeg vil gjerne bruke denne posten til å poste reaksjoner etter programmet. (Her vil jeg legge til nye ettersom de dukker opp.)

Jojja: Få meg frisk

Carpe50: En hilsen til alle ME-pasienter og ME-bloggere

Kesia Luise: Kesia tar et oppgjør med det norske helsevesenet og ME

SerendipityCat: Puls 13.12.10 på nett-tv

11 tanker på “Reaksjoner etter visning av «Få meg frisk!» på NRK”

  1. Hei Carpe, så hyggelig da!🙂 Fint du liker lenkingen, jeg håper mange leser posten din – og jeg håper også du får rett i den siste setningen din! *krysser fingrene*

  2. Hei alle ME-interesserte!
    Jeg har nå sett filmen «Få meg frisk» for 2. gang – og jeg fryser og blir kvalm. Det er så ille at det norske helsevesenet ikke bryr seg og ønsker å sette seg inn i denne problematikken. Min datter har vært ME-syk i vel 3 år og jeg merker at jeg nok en gang blir voldsomt provosert av at det offentlige Norge ikke går inn og hjelper oss med prøvetaking, medisiner og økonomisk støtte! Dette er en uverdig holdning overfor en gruppe syke mennesker som bare ønsker å bli friske og delta i samfunnet!!!

  3. Ikke lett å skrive noe etterpå nei. Jeg ble helt punktert. Men jeg skrev litt i dag, lettest fortsatt,- å skrive om nål og tråd. Men sannheten er at jeg er forbanna! Regelrett forbanna! Ikke litt sint. Veldig sint og veldig frustrert. Håper det går over snart. Jeg må komme i et mer konstruktivt modus igjen.
    Men filmen er kjempebra. Jeg er litt usikker på hvor mye de som ikke har vet noe fra før skjønner, men jeg håper at det hjelper litt.
    Anette har i alle fall gitt sykdommen et ansikt, og vist hvordan de som har unger på mørke rom har det. Ille er det. ille!

    Ha en fin dag! Klem fra meg. Vi står han nok av denne gangen også. Men nå er i alle fall jeg veldig lite tålmodig. Grmf.

  4. Jeg har heller ikke gjenvunnet fatningen etter å ha sett filmen. Det er vanskelig finne ord. Det er masse tanker og følelser som suser rundt. Skal/skal ikke med mere blodprøver. Skal/skal ikke vente med behandling til vi kanskje får den dekket. Masse å tenke på….

    Klem….

  5. Takk for besøk hos meg!
    Jeg har svart på innlegget ditt hos meg, men sier litt her også jeg. Jo jeg har også hørt radioprogrammet verdt å vite. Det var mye bedre. Jeg har delt på Facebook og jeg har mast og mast om å se og høre. Både film og radioprogram.
    Noen reagerer som forventet, men mange forstår ikke problemet. Jeg tror det gjelder legene også. I alle fall mange.
    Og jeg er redd dette blir tiet i hjel til de finner noe som virkelig kan parkere debatten. Det er ufattelig at det går an å være så lite interessert. Jeg har mange gode argumenter og opplevelser jeg burde dele, men jeg har for øyeblikket litt problemer med å begrunne og argumentere.
    I alle fall på en slik måte at det blir forstått. Og hørt. Det er også litt merkelig i mine øyne at bare enkelte kan uttale seg og få en aksept for å bli hørt. Men det er kanskje ikke så rart med tanke på at det viser seg at akademikere lettere får keisersnitt…. Begrunnet med at de kan å snakke for seg.

    De har jo den samme utdannelsesbakgrunn, ordvalg og debatt-teknikk.
    Her har vi i tillegg vært så syke at vi ikke har greidd å ta en debatt. Hvordan i all verden skal vi nå frem i en verden der det kreves at vi har medisinsk bakgrunn for å forklare oss hos legen. Forstå det den som kan. I mitt tidligere yrke var kommunikasjon med de ulike yrkesgrupper faktisk pensum..
    Det er en merkelig verden…
    Ha en fortsatt fin kveld. Og en stor klem fra meg!

Det er stengt for kommentarer.