Litt ryddigere

Ryddeprosjektet går sin gang!

Jeg burde jo hatt et før-bilde, men orker ikke lete gjennom arkivet for å finne et. Dessuten er det ikke noe hyggelig å fokusere på det negative. Jeg har hatt en merkverdig bra dag, der jeg har vært på Ikea og handlet inn diverse oppbevaringsesker, samt et par skapdører. I stua har jeg nemlig en Billy-hylle som har vært fylt opp av masse rot, og fryktelig mange dvd-filmer. Ettersom jeg ikke har kommet over et system der jeg kan lagre filmene slik at de tar opp mindre plass så får dette her bli løsningen inntil videre.

Skapdørene satte jeg på nederste halvdel av Billy-hylla. I de åpne hyllene har jeg eskene stående. I skapet gjemmer jeg rotet. Det gir et roligere rom, synes jeg. Det var dessuten overraskende lett å sette på skapdørene. Av en eller annen grunn har jeg innbilt meg at det er fryktelig komplisert, men nå er jeg fristet til å kjøpe dører til flere Billy-hyller.

Filmene er sortert etter sjanger og fylte 12 bokser. Det er ikke plass til flere, så fra nå av må jeg kvitte meg med filmer om jeg kjøper flere.😉

De to sorte eskene skal byttes ut med hvite, men det får bli en annen dag. Nå sier jeg meg fornøyd og tar kvelden.🙂

6 tanker på “Litt ryddigere”

  1. Utrolig praktisk å snopt! Har litt av samme problemet! DVD filmer tar sykt stor plass! Nå står de å tar opp masse plass, men kanskje samle de i ekser slik du har gjort. Ser mye penere ut🙂

  2. Så fint det ble!:)
    Det var lurt å sette på skapdører, kanskje det var en idé å adoptere? Det ga et veldig fint og rolig inntrykk, som du sier, man får lissom gjemt ting skikkelig vekk:) Jeg har noen sånne Billy-hyller selv, 2 på stuen, som jeg har stort sett bøker i (+ litt «rot», cd’er og dvd’er ++) Der det er bøker er det igrunnen fint med glassdører, bare koselig å se bøker, men de andre tingene hadde det vært fint og gjemt bak hele dører. Skal få kastet og ryddet litt, så får vi se.
    Veldig bra ble det hos deg i alle fall!:)

  3. Det ble veldig fint med dører og bokser til filmene.
    Jeg hadde samme problemet med CD-er og DVD-er som laget rot i hylla.
    Løsningen for meg ble en gammel lutet kommode.
    Eneste ulempen er at den ble veldig tung, og må tømmes når jeg ommøblerer.

  4. Sissel: Takk, jeg ble i hvert fall mye mer fornøyd med denne løsningen enn hvordan det var tidligere. Likevel er jeg nok stadig på jakt etter den optimale løsningen, men det må være plass til å ta vare på papircoveret også, ikke bare dvd-plata.

    Martha: De skapdørene falt jeg veldig for, så her skal det kjøpes flere når jeg bare kommer meg til Ikea igjen. (Det blir neppe med det aller første, sier kroppen…)
    Billy-hyllene er fine, det er god plass i dem – men det blir fort et rotete utseende. De glassdørene er forresten også veldig fine, jeg har det på en hylle der jeg har glass og fat.

    Juni: Skuffer er også fint, da synes ikke filmene i det hele tatt, men er samtidig lett tilgjengelige.🙂

    Stormel: haha, ja vet du.. jeg hadde jo glemt den – men fant den i ryddinga! Må se å få sett den nå. De lånte filmene har jeg ikke pakket i esker altså.😉

Det er stengt for kommentarer.