Demonstrasjon mot uførekutt

I går ettermiddag dro jeg med meg Tenåringen i en taxi ned til sentrum, for å delta på en demonstrasjon igangsatt av «Aksjon forsvar dagens uføretrygd». Guttungen syntes det var altfor kaldt, så han bega seg ut på leting etter en kaffebar. Så da sto jeg der og småfrøs, sammen med folk fra diverse LO-forbund. Det kaltes en «fanemarkering» og jeg forsto snart hvorfor:

Det var nesten flere faner enn det var folk. Nesten.

 

Det ble holdt to appeller, først av Inger Ljøstad fra Ryggforeningen og «Aksjon forsvar dagens uføretrygd».

Andremann var Arne Lein, leder i Norges Handikapforbund. (Muligens han som står til høyre der og venter, men jeg er ikke helt sikker.)

Jeg fant faktisk «mitt» forbund blant fanene!🙂 Det var en veldig hyggelig representant fra forbundet som sto der og forsøkte holde fanen rolig i vindkastene. Jeg fant ut at jeg skulle gjøre mitt for fagforeningen min, så jeg ble stående og holde i den jeg og. Det var vel kanskje det mest nyttige jeg kunne bidra med, annet enn å være tilstede.

Referat om det hele kan du lese hos Fri Fagbevegelse.

Tenåringen syntes forresten at jeg burde holdt appell jeg og, der jeg skulle fortalt min historie. Det ville visst blitt mye mer interessant å høre på, mente han. Grei gutt, men jeg tror jeg overlater scenen til folk som kan dette her. Jeg gjør meg nok best på blogg med mine totalt meningsløse referater.🙂

6 tanker på “Demonstrasjon mot uførekutt”

  1. Bra jobba ,Lothiane !! jeg synes det var så kjekt å høre om hvordan markeringen var. Skikkelig skuffa over at Dagsrevyen ikke viste noe, men derimot fra en-eller-annen fake demonstrasjon for et tullete TV program ER-DET-MULIG ?!,tenkte jeg da og så mørke skyer av fordumming komme seilende….

    Lykke til med matlaginga videre, håper du lykkes og at magen slutter å sende slike ekle sult-beskjeder til topplokket snart. Kjent problematikk foresten, men det er vel en mager (‘ha,ha,ordspill*) trøst ?

    Beste hilsen,
    Lilljekonvall❤

  2. Løven: Han er ganske fin.😀

    Liljekonvall: Takk skal du ha! Enig, jeg synes egentlig det er litt kvalmende med den fake-demonstrasjonen. Det viser vel bare hvor bra folk har det i Norge stort sett.

    Men – det står om det på forsida av dagens Aftenposten!

    Hehe, ordspill er fint. Er du også sulten støtt? Jeg tror ikke jeg har helt normale funksjoner på det området, jeg blir liksom sjelden helt mett og kan bli sulten igjen kort tid etter jeg har spist.

  3. Det der har jeg hørt noe om…. ett eller annet med at hvis kroppen fikk for lite søvn, var utslitt osv. ,sendte hjernen beskjed om å «hente» energi på en annen måte – altså mat, og dermed var sulten støtt.
    Hvis du klarer, så kanskje passe på å hvile nok, i hvert fall i begynnelsen?

    Lykke til!

  4. Forsvar Dagens Uføretrygd har gitt ut ei informasjonsbrosjyre der står det lesa Forsvar Dagens Uføretrygd er en aksjonsgruppe som ble opprettet på en konferanse for fagforeninger og brukarorganisasjoner i mars 2010.

Det er stengt for kommentarer.