Verdighet – også når man er utenfor arbeidslivet?

Jeg har presset kroppen altfor hardt og betaler for det nå, men jeg vil bare så gjerne anbefale dere å lese et flott innlegg hos Liljekonvall. Jeg synes det beskriver så godt mange av de tankene jeg selv har hatt i forhold til det å være en del av «utenforskapet». Når man ikke er i arbeid lenger, har man egentlig en verdi da? Følelsen jeg har etter å ha fulgt med i debatten om sykelønn og uføretrygd, er at det har jeg ikke. Jeg er en rusten, ubrukelig del i det store maskineriet. Jeg koster bare penger, uten å gi noe tilbake.

Jeg speiler min verdi i dine ord.

Det synes jeg er en nydelig setning, hentet fra overskriften hos Liljekonvall. Det er ord jeg håper andre kan ta med seg og huske på når de er med på å diskutere svake grupper i samfunnet. Vi er mennesker – vi har følelser.

Er du en av dem som tror på regjeringens krisemaksimering av sykefraværet. Les i så fall denne artikkelen hos Aftenposten; Ble forsøkt diktert av departementet.

9 tanker om “Verdighet – også når man er utenfor arbeidslivet?”

  1. «Jeg speiler min verdi i dine ord»… da skal du huske på å legge til mine ord i regnestykket og, og de er som følgende; Du er en vidunderlig dame med evnen til å bry deg, gi av deg selv, du mesterer både humor og alvor. Du er rett og slett et komplett menneske som jeg bryr meg veldig om.
    Håper formen din blir bedre snart ♥ ♥ ♥ *klemme godt og lenge*

  2. Tom for ord men tenker godt om deg.

    Ønsker deg også lykke til med prosjektet som skal gi deg innpass hos doktoren med kniven!

  3. Løven: Åh. ♥ Tusen takk, kjære du! Kan jeg få lov til å sende de flotte ordene dine tilbake og si at det samme tenker jeg om deg?! ♥ *lang god klem*

    Titta: Takk skal du ha, jeg tenker godt om deg og. :) Jeg jobber hardt for å få lov til å møte doktoren med kniven, så takk for oppmuntring!

  4. Jeg må jo bare få si at jeg er ikke overrasket over departemanget, det viser bare hva man har trodd.

    Likte den setningen veldig godt, jeg speiler min verdi i dine ord…

    Jeg har vært igjennom mange kamper med meg selv, fordi jeg er syk, følesen av å snylte på staten.. Men vi har faktisk stor verdi for det om vi ikke jobber.

    God klem og god bedring ..

  5. åhh glemte en ting.. Jeg skulle egentlig under kniven i vår, men pga ME så ble vi enige om å vente.(jeg og legen) Å det kommer av at vi har så lett for å få infeksjoner, og siden kroppen vår reagerer så veldig på medisin, så var de i tvil om hvordan det ville gå med narkose.

    Ville bare si det…

  6. Jorunn: Vi har verdi, men det er søren ikke lett å holde på den følelsen når man blir bomadert med meldinger om det motsatte. Og all denne svertingen bare for at opinionen ikke skal protestere så veldig når de politikerne gjør sine kutt. :(

    Jeg er nok ekstra nervøs for operasjon nettopp pga de tingene du nevner, men utfra hvor store plager jeg har så har jeg kommet fram til at jeg synes det er verdt å ta sjansen. Regner nesten med at det vil føre til forverring en periode, men håper det ikke blir noe varig.

  7. Krysser fingrene for deg jeg.. Jeg blir så provosert jeg.. Har mest lyst til å bombandere regjeringen med mail. Nå må de slutte.. Vi skal ikke føle skam fordi vi er syke..

    Vi er unike flotte mennesker, så det så :)

Det er stengt for kommentarer.