Underskriftskampanje for å åpne hemmelig ME-arkiv

To ganger tidligere har jeg blogget om de hemmelige ME-filene i Storbritannia hos The Medical Research Council. Vanligvis blir informasjon hos forskningsrådet gjort utilgjengelig for allmenheten i en periode på 30 år. Det har kommet fram informasjon om at filer som omhandler ME har fått et hemmelighetsstempel som skal vare i over 70 og 80 år, og mange lurer på hvorfor. Kan det skjule seg informasjon her om mulige koblinger mellom de syke og en årsak?

Nå er det startet en underskriftskampanje for å få disse filene åpnet. Alle kan signere, også vi som ikke er britiske statsborgere. Spre den gjerne videre til flere!

Klikk her for å komme til underskriftskampanjen. Fyll inn fornavn, etternavn, en epostadresse, land og postnummer. Du kan hake av for at du ikke vil at navnet ditt skal synes, om det er et ønske. Håper mange vil være med på denne her, jeg er utrolig nysgjerrig – men ser jo at håpet om at jeg lever om 80 år er nokså fåfengt.

8 tanker på “Underskriftskampanje for å åpne hemmelig ME-arkiv”

  1. Jeg skal i alle fall skrive under. Lurer på om det er mulig å koble denne til internett, ser ikke at du har noe «share-icon» eller noe? Ellers hadde jeg gjort det. Håper det er flere som er like nysgjerrige som oss da, Lothiane!😉 Søren heller, hva kan dette være egentlig..??

  2. …*kremt* ville bare si at jeg mente selvfølgelig ‘Facebook’ og ikke ‘internett’ i den første kommentaren min… hihi.. Nå skal jeg overlate kommentarfeltet til andre;-)

  3. Martha: Åh så fint du fant ut! Du svarte mens jeg satt og tastet på den neste bloggposten min, så jeg fikk ikke svart deg før nå. Veldig bra du signerte og sendte videre på Facebook!😀

Det er stengt for kommentarer.