Jeg er ikke full, jeg er beautiful!

Dette er en veldig hyggelig oppmerksomhet fra SerendipityCat, som hun igjen fikk fra Alt godt:

Sånt settes pris på, og dessuten gir det meg sjansen til å fortelle sju ting om meg selv. Det følger nemlig en oppgave med til denne blog award’en. To oppgaver, forresten! Jeg skal jo også sende utnevnelsen videre til andre bloggere, noe som jo er en hyggelig ting!

Her er 7 opplysninger om meg du kanskje ikke kjente til fra før:

  1. Jeg har dykkerlappen fra langt tilbake i tid, fra den gang jeg var frisk og rask, barnløs og ganske nyforlovet. (CMAS-sertifikat, for spesielt interesserte.) Så vidt jeg vet gjelder sertifikatet fortsatt, men jeg har ikke dykket siden tidenes morgen.
  2. Mer fra dykkingens verden: Første gang jeg skulle i sjøen, glemte jeg å blåse opp vesten min og sank derfor brått til bånns. Panikkanfall på halvannet meters dyp anbefales ikke. Jeg ble dratt opp og roet ned, og etter en stund fikk jeg dykke sammen med hjelpeinstruktøren. Jeg fikk lenger og kulere dykk enn de andre, spesielt siden hjelpeinstruktøren var Geir Børresen, også kjent som Max Mekker og Labbetuss.
  3. Noe helt annet: Jeg er fryktelig egoistisk når det gjelder roast beef. Miiin, bare miiiin! (My precioussss)
  4. Jeg har 9 kusiner og 8 fettere. Tror jeg da. Det er lett å komme ut av tellinga. Noen av dem har jeg kun møtt en gang, da vi var barn. Facebook har hjulpet meg med å finne igjen de fleste.
  5. Jeg synes «humor» som har med tiss, bæsj og promp å gjøre er forferdelig ekkelt og ufyselig, og bare det å skrive de tre ordene synes jeg er ganske motbydelig. Freud ville nok hatt mye å si om meg.
  6. Jeg er stadig i ketose, men går ikke ned i vekt. Det er frustrerende.
  7. Den første adressen jeg vet jeg har bodd på er Svaneviksveien i Bergen. Mitt første minne har jeg derfra. Det handlet om katten min. (Dessverre ikke så koselig som det kan høres ut som. Det var noen nabobarn som var slemme mot pusen, og det satte dype spor i et sart barnesinn.)

Jeg sender awarden videre til Rockette (:into orbit), Bell4trix (Lyser opp himmelen), Dr. Borg (Salve mot svie), samt til Fru Jones (som nå virkelig har blitt Fru Jones!)

13 tanker på “Jeg er ikke full, jeg er beautiful!”

  1. Jeg å er slik med rostbiffen, bare miiiinnn..

    Jeg liker slike awarder for man får litt mer bakblikk, jeg er i allefall slik at jeg undrer meg over bloggeiere, hvordan de er og slikt🙂

    God helg!

  2. SerendipityCat: Haha, ja jeg kjenner jeg blir grim om noen skulle prøve å ta noe av pakka. Og jeg har nettopp kjøpt en stooor pakke oppskåret roast beef i Sverige. Sønnen min har enten ikke sett den, eller han er ikke interessert. Det er en bra sønn jeg har!

  3. jojja: Aner jeg en roastbeef-generasjon? Dette er interessant!😀
    Hehe, vet ikke om du får vite så mye mer om meg av dette her… men er moro å mimre litt og komme med småtterier man ellers aldri ville tenkt på å skrive om.

    God helg ønskes dere begge!

  4. Jeg er en helt annen generasjon. Skal jeg ha biff bør den være medium nystekt i meierismør.

    Men Labbetuss klinger kjent og får meg til å dykke ned i minnene fra dengang da jeg var småbarnsmor. Mye hygge, der!

    God helg og gratulerer med fin og velfortjent award!

  5. Spennende med dykkelappen! Den tror jeg jammen med at jeg skal få tatt en gang i fremtiden! Skal dog ha det friskt på minne at vesten skal blåses opp!

    Og masse gratulere med awarden! Du fortjener den maks!!

  6. you are sooo beautiful – og morsom🙂 !
    du fikk emg til å smile , så blir jeg sikkert støl noen dager i kinna, for her har det vært bratt oppoverbakke og ikke no å smile av….
    Takk🙂
    Lilljekonvall

  7. Så artig dette var! Å få en sånn award altså! Sikker på at den er velfortjent!
    Jeg har vært så opptatt med å rydde og ordene «hjemme», på den nye bloggen min altså, så da rekker jeg ikke så mye rundt for å lese, men NÅ fikk jeg lest litt.

    Så derfor: HIpp hipp hurra!!!

    La merke til at du nevner ‘ketose’. Der var jeg en gang også. Gikk på ketolysekur for et par år siden, og det var en skikkelig pangstart på en slankekur der jeg – endelig – gikk ned masse kilo. Det ble en kjempemotivasjon til å stå på videre, men dessverre var jeg blant den omtrent 1% som får høyt kolesterol av kuren, så jeg måtte hoppe av og slanke meg på mager kost i stedet. Litt kjipt, for jeg følte meg faktisk mye bedre med den type kosthold. Men, men sånn er det bare.
    Lykke til og hold ut, man kan, som du helt sikkert vet, få lange perider før kroppen slipper vannet den har omdannet fra fett. Og når du da først går ned, så detter flere kilo/liter av i en kjempefei! Stay in there!!😀

  8. Titta: Aaah, du tilhører DEN generasjonen ja!🙂 Igrunn foretrekker jeg biffen medium jeg og, men jeg spiser nesten aldri biff.🙂

    Sissel: Takk takk! Ja, ta dykkerlappen, det er en veldig fin følelse å sveve rundt i omtrent vektløs tilstand (i hvert fall hvis du husker det med vesten).😀

    Liljekonvall: Åh, takk skal du ha! Du forsvant en stund i moderasjonskø. Av en eller annen grunn trodde WordPress du var spam. Vet ikke hvorfor, men jeg fikk reddet deg ut.🙂 Godt du fikk noe å smile av, jeg ønsker deg minst en god latter hver dag!😀

    Martha: Takk skal du ha! Hehe, kan tenke meg du har nok å ta tak i nå som du har et nytt hjem. Beklager at jeg ikke fikk svart deg i går, er ikke så mye på nett om dagen pga armene mine klager over pc-bruken.

    Så flott ketolysekuren funka så bra på deg, bare trist med kolesterolet. Jeg har faktisk ikke målt det, har vel ikke en gang fortalt legen jeg driver med lavkarbo. Nuvel, skal snart ha time så jeg kan jo nevne det da. Jeg har levd forsiktig med karbohydrater i snart 2 år og har ikke gått ned stort… var nede i minus 10 kg, nå er det mer -7-8.😦 Jeg fortsetter likevel, for som deg føler jeg meg mye bedre på dette kostholdet.😀

  9. Yay! Heia Bergen😀

    Og roastbiffen skal du få ha i fred for meg! Men en blodfersk lyr, kokt og med bare poteter, gulerøtter og smeltet smør til… Herlega London kor godt de e’

Det er stengt for kommentarer.