Tilbake i bloggen

Jeg er tilbake i bloggen min, og det var jammen på tide! Tusen takk til alle dere som har kommet med svar på ‘Personlig shoppinghjelp ønskes’. Jeg setter stor pris på svarene deres, og har sett på alle linker. Jeg har bare ikke fått gjort noe mer med det, og er litt usikker på når jeg kan satse på å kjøpe nye klær. Det har ballet på seg med litt ekstrautgifter i det siste, kan man si. Den ene festen jeg tenkte bruke skjørtet på, ble dessuten avlyst/utsatt på ubestemt tid på grunn av sykdom. Den neste festen er allerede på lørdag og jeg aner ikke om jeg kommer meg dit i det hele tatt, langt mindre hvordan jeg skal orke å komme meg ut for å se etter klær.

Begravelsen til onkelen min ble en god-vond avslutning. Det var helt spesielt å være tilstede der sammen med de aller fleste som var glade i ham. Til tross for de triste omstendighetene fikk vi også hygget oss litt da vi endelig var sammen såpass mange fra familien. Jeg vet ikke hvor mange ganger i løpet av de par dagene vi var der, at vi alle gjentok setningen; «Hvorfor samles vi først nå?» Det er vel ganske typisk egentlig, at storfamilien møtes i begravelser. Jeg håper det snart blir en hyggeligere anledning å møtes i, som et bryllup eller en barndåp.

Den siste tiden har jeg ikke orket særlig mye. Ironisk egentlig, siden det ikke er lenge siden jeg satt her og lurte på om jeg kanskje begynte å bli friskere. Jeg tror jeg skal skrive mer om det i en annen post. Enn så lenge vil jeg si hei til dere som stadig kommer innom bloggen min, til tross for at det ikke har blitt skrevet noe nytt her på en god stund.😀

5 tanker på “Tilbake i bloggen”

  1. Det svinger veldig med denne diagnosen vår.. Fra å være helt tappet til å kunne handle klær i butikken..

    Jeg merker selv at fra den ene timen til den andre er svigningene store.. I sommer var jeg sikker på at nå går det rette veien, men.. nå er jeg ikke tvil om at jeg er sjuk🙂

    God bedring.

  2. Hei jojja! Svinger innmari, og jeg har jo egentlig erfart i mange år nå at sommeren er bedre enn ellers… men jeg lærer liksom ikke helt å stole på det da. Så når det går bra, så tror jeg at jeg egentlig er ganske frisk og egentlig burde skynde meg ut og jobbe og bidra jeg og.😉 Akkurat nå er jeg ikke i tvil jeg heller.🙂 Takk, og god bedring til deg og!

  3. Godt å ha deg «tilbake» igjen🙂

    Klassisk den der «hvorfor møtes vi først nå» i begravelser. Har kanskje litt med at vi i begravelser blir minnet på at vi kan miste nære og kjære før vi vet ordet av det og vi burde holde litt mer kontakt med hverandre mens vi ennå kan?
    Men støtter helt klart at brylluper og barnedåper er mye bedre anledninger! Det aller beste er når en bare kan møtes uten de store anledningene. Blir for mye «styr» for meg når det er «store anledninger».

    Får også de der «nei nå skal jeg snart begynne å jobbe»-øyeblikkene. Da er jeg så heldig at jeg blir minnet på at selv om JEG synes jeg er veldig frisk så er jeg faktisk ikke det sammenlignet med de som er friske. For meg har det sin naturlige forklaring i at det kjennes ENORMT mye friskere ut å kunne gå på småturer eller være noen timer på kafè enn å ligge i et rom med dempet belysning og se på TV uten lyd på… Og så tar jeg det som en bekreftelse på at jeg ikke er en latsabb som synes det er stas å gå på trygd. Greit å vite det selv når samfunnet ellers er veldig flink til å ymte frempå om vi eeegentlig er så syke😉

  4. Ann: Du tenker på pinnedyrene? Hehe, nei de vil jeg i hvert fall ikke ha i senga!!! *grøøøøøssssss*

    Tussaluso: Hei! Jeg tror du har helt rett, jeg fikk nok en aldri så liten aha-opplevelse i forbindelse med at onkelen min døde. Og det burde jeg strengt tatt ikke behøve, jeg har jo opplevd å miste noen brått før. Men likevel… jeg kjente at det er ting jeg vil endre litt på, prioritere litt annerledes. Familie (og venner) er jo faktisk det viktigste i livet mitt.

    Godt å ha noen som minner om at man ikke er frisk, selv om man føler seg bedre. Rart det der med at man plutselig føler seg så fryktelig lat når formkurven stiger litt! Greit å få bekreftet at man faktisk ikke er en trygdesnylter.😉

Det er stengt for kommentarer.