Personlig shoppinghjelp ønskes

For en del måneder fant jeg et liksom-skinnskjørt på salg. Jeg kjøpte det, men fant fort ut at det var litt for kort i forhold til hva jeg liker å gå med. Det merket jeg spesielt når jeg satte meg ned. Jeg er av den formening at jeg må trives med klærne jeg går med, og det gjør jeg ikke når jeg hele tiden må passe på at jeg ikke viser fram mer enn jeg ønsker.

Så var jeg innom en klesbutikk igjen, og der fant jeg et blondeskjørt som også var på salg. Det passet meg, men var enda kortere enn det første skjørtet. Jeg kjøpte det likevel, ettersom jeg hadde fått en idé om at disse to litt-for-korte skjørtene kunne kombineres til et med passe lengde.

De to skjørtene før syprosjekt

Nå skal det sies at jeg mangler enkelte egenskaper kvinner gjerne skal ha. Håndarbeidsgenet mitt er for eksempel særdeles dårlig utviklet. Jeg spurte om råd hos et par damer jeg vet har mer peiling enn meg, og disse sa «go for it». En mannlig venn bidro med følgende oppmuntrende ord:

«Alt løser seg med gaffa og svart søppelsekk om det skulle være udugelig med blonder.»

Så jeg kvinnet meg opp og satte meg til med skjørtene, saks, nål og tråd. Etter mye fomling og et par «klipp opp og forsøk igjen», satt endelig deler av blondeskjørtet fast i skinnskjørtet. Resultatet kan du se under.

Skinnskjørtet har fått blondekant

Bli ny – med Internett?
Men så kommer vi til det vanskeligste (for meg): Hva i alle dager skal jeg ha på meg til skjørtet? Her håper jeg på gode tips fra Internett! Ideer ønskes fra alle som mener å inneha en viss motesans.

Hensyn: Økonomi og kroppsfasong. Jeg har ikke råd til noe fancy-schmancy fra designerbutikker. Dessuten er jeg ingen sylfide, så jeg må finne noe som ikke viser alle valker.😉

Skal jeg ha svart topp? Annen farge? Kort? Lang? Vid? Trang? Med belte, eller uten? Lyse eller mørke strømper? 

I oktober venter to fester på meg, da hadde det vært hyggelig å kunne bruke skjørtet. Håper virkelig jeg finner noe til da! Hjelp?🙂
 

Her har jeg skjørtet på meg, med en enkel t-skjorte og mørke strømper. Jeg vil gjerne ha en mer pyntet topp til festbruk, men hva?

17 tanker på “Personlig shoppinghjelp ønskes”

  1. Haha, jeg har IKKE Noe å bidra med mtp shoppinghjelp, Er såkalt hemma selv på det punktet. Trenger hjelp selv! :p

    Men ville si WOW! så fint skjørtet ble! Og så fint det er til deg! Virkelig! Jeg er imponert mtp øvrig info du gav!😉

    Men med det sagt så prøver jeg meg som shoppingassistent likevel. Jeg tenker at siden skjørtet nå har litt detaljer KAN du gå mere enkelt oppe. Eller gå for litt mere divadetaljer. Litt både og liksom. (Gud jeg er hjelpsom!)

    Det som er dumt med H&M er at på bilde «ute» ser man plagget på, men for å sende link måtte jeg «Inn» på produkt. Oh well…Du skjønner vel.

    Hva med denne? Visit hm.com

    (skal tru om dette går i det hele tatt å legge inn??)

    Eller kanskje denne, men den var jo ikke svart da, Men du er jo så PEN i blått også! Kanskje kombinert med et svart lærsmykke???? Haha…I love this job!

    http://www.laredoute.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=39363&productId=266764&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

    Hmm…..? Eller denne?

    http://www.laredoute.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=39280&productId=285302&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

    Forøvrig mtp dette som jobb kan jeg starte på amøbestadiet og jobbe meg oppover med mere erfaring som shoppinghjelp? I amøbestadiet kan jeg betale deg 10 kr pr time du bruker på meg, så etterhvert kanskje det lønner seg for meg?😛

    Please gi meg tilbakemelding slik at jeg kan utvikle meg! *Dådyrøyne* (Knegg knegg….)

  2. Ville bare stikke innom og si at jeg synes det ble kjempefint! Jeg mangler det genet som har med å se klær i sammenheng dessverre, og har mange ganger ønsket meg hjelp til shopping av folk som jeg synes kan dette. Lykke til videre, kjempetøft skjørt i alle fall!

  3. Tusen takk for kommentarer og forslag! Kommer sterkere tilbake, ville bare si at jeg setter stor pris på at dere tok dere tid til å komme med forslag. Har nettopp hatt et dødsfall i familien, så jeg blir borte litt. *klem* til dere

  4. En litt trangere og en smule kortere topp, (gjerne mørkere hvis du synes trangere blir mere «avslørende») og en jakke med innsving i utenpå som er litt lengre enn toppen. Er du i det muntre hjørne, gjerne en strømpebukse i samme blåtoner som toppen du velger. Men faen så flott skjørt, faen så flott dame, og faen så flott stue!!!!

    Klemme på kusine, dette var trist😦

  5. Huff, trist å høre om dødsfall i familien. Kondolerer, og varme klemmer til deg.

    Forøvrig: En svart, enkel topp tror jeg hadde vært fint til dette, da kommer skjørtet mer til sin rett også. Kanskje med et litt stort smykke i halsen, hvis du føler deg vel med det? (Selvfølgelig i noe blått, må jo få frem de utrolig nydelige øynene dine!)

    Blå strømpebukse synes jeg også var en god idé!

  6. Bråkult skjørt! Najs najs najs!
    Jeg ville gått for sorte nylonstrømper og en sort, løs shifon-topp, det ser bra ut med litt sarte ting til skinn, kul kræsj liksom. Koksgrå eller gråblå topp blir sikkert også stilig. Og – DYP utringning er et must til deg. Synes nå jeg🙂
    Så kan du jo for eksempel ha noen tøffe sorte høye støvler eller et par søte sorte lave sko, sånn med rem over eller noe. Det blir skikkelig killer.)

Det er stengt for kommentarer.