Negativt ladet innlegg

Denne dagen startet så bra!

Jeg hadde ikke sovet nok, men kviknet likevel til etter å ha vært våken en stund og sett solen komme i striper gjennom persiennene. En kopp kaffe gjorde også susen. Jeg fikk lyst på en tur ut for å handle ny neglelakk (Graffiti nails!), men fant ut at jeg først skulle konsentrere meg om å få farget håret. Det begynte å bli en ganske skjemmende ettervekst og jeg hadde en pakke hårfargingsmiddel i skapet. Jeg skred til verket med liv og lyst, og koste meg med å ha en god dag.

Da tiden var kommet for å skylle ut fargen, gikk jeg inn i dusjkabinettet og skrudde på knotten som styrer vanntemperaturen. Sønnen min liker å dusje i varmt vann, mens jeg ikke tåler noe særlig over lunkent. (Ikke noe jeg kan forklare, jeg blir bare generelt fryktelig dårlig av å bli for varm.) Dusjkabinettet jeg kjøpte ifjor er ikke av den aller beste kvalitet, det må sies. Og termostatknotten har aldri vært helt god, jeg har måttet bruke en lokkåpner av silikon (fra hjelpemiddelsentralen) for å greie å skru den rundt. Flere har forsøkt å justere, uten at det har hjulpet, men så lenge silikonlokkåpneren har gjort susen har jeg ikke orket å gjøre noe med det.

Så der står jeg og skal justere over på kjøligere vann, da knotten plutselig mister den sedvanlige mostanden og jeg vrir den mot kaldt uten at det inni blir skrudd på. Jeg skrur den litt tilbake, da virker den helt fint. Snodig. Så jeg skrur mot kaldt igjen, og det samme gjentar seg. Vannet har nå blitt særdeles mye varmere enn jeg liker det, og trolig en god del varmere enn sønnen min ville likt også. Jeg skrur og skrur, men ingenting skjer og jeg vet at jeg MÅ skylle ut hårfargen så håret mitt ikke blir helt ødelagt. Så da skyller jeg da… i vann som er så varmt at det føles som jeg blir skoldet.

Når jeg endelig har fått ut fargen og tatt i pleiende hårkur, surrer jeg et håndkle rundt meg og leter fram verktøyesken. Utstyrt med skrutrekkersettet mitt forsøker jeg få gjort noe med den hersens opphengte knotten, men det hjelper ikke stort. Jeg får muligens ned temperaturen litt, men langt fra nok.

Jeg dusjer meg ferdig, og på den tiden er kroppen skjelven og i sjokk. Tårene renner, men jeg får roa det litt ned – før jeg finner fram telefonnummeret til han som solgte meg kabinettet. Han skal sjekke om han kan finne en som kan hjelpe meg og lover å ringe igjen.

Verdens fineste Trips & Tics trår støttende til og kommer opp med en halvannen liter PepsiMax; en kombinasjon som er omtrent det beste som finnes når alt annet er teit. Jeg popper en sobril også, og den gjør etter hvert sitt til for å roe systemet. Trips og jeg blir enige om at en liten trøsteshoppingsrunde er det som skal til. Det hjelper faktisk veldig, men å shoppe i sobrilrus er ikke nødvendigvis smart for lommeboka. Impulskontrollen (som er litt treg fra før av) var ganske fraværende, og i handleposen havner etterhvert opptil flere unyttige gjenstander. Balansen er opprettet for en stakket stund! Vi får til og med til en liten visitt hos verdens fineste in2orbit. Solen skinner og jeg føler meg mye bedre.

Så kommer jeg hjem igjen, og der oppdager jeg at døra til fryseren har stått på gløtt hele dagen. Et eller annet har svikta og vakuumtingen som skal holde døra igjen, virker ikke. Diverse fremtidsmiddager er halvveis opptinte og det er da jeg tenker at det hadde vært bedre om jeg hadde blitt under dyna denne dagen. Dessuten tenker jeg at de som mener at folk med M.E. alltid må tenke AAA (aktivitetsavpasning) ikke har snøring om hvor umulig det kan være å få til.

Det ble en lettere amputert middag (det er da måte på hva man kan orke å få til), og nå er jeg i gang med avisning av fryseren i håp om at det skal hjelpe. Det håper jeg, for ellers må jeg kredittkorthandle nytt kombiskap, og det har jeg egentlig ikke råd til.

Jeg har visst veldig dårlig karma, men jeg har i hvert fall nye neglelakker å teste ut.

11 tanker på “Negativt ladet innlegg”

  1. Du skal jammen få en klem! Og jeg har det likedan, må dusje i lunkent vann. Trøsten er at du får verdens tøffeste negler! Håper du får hjelp til å fikse dusjen!

  2. Tusen takk, Karianne! Er visst stadig på felgen, for det skal ikke så mye til før tårene spruter her. 😉 Jeg gleder meg til å teste den nye neglelakken! Fant ikke den svarte Graffiti’en, men den skal nok også handles inn etter hvert. 😀

  3. Trips: Dagen sin, ja… hurra! Men du trenger ikke komme med noe teit positivistisk babbel, du har jo allerede gjort ditt for å redde stumpene av en trasig dag. 🙂 Takk! Og klem tilbake ♥

  4. Huff… nei, det er virkelig ikke lett å få til slik aktivitetsavpasning når hverdagslivet med sine små og store utfordringer og krav kaster seg over en som en sulten ulv!
    Enda bra du fikk tak i ny neglelakk, du vet jeg setter det HØYT på trøsteskalaen… 😉

    *klemmer*

  5. Uff føler med deg vennen. (((( kjempetrøsteklemm ))))
    Er det ikke typisk at når det først begynner ågå på skeiva, så raser det fort overende med masse? Det har i alle fall jeg erfart. Og å bedrive aaa – det er lettere sagt enn gjort. Mye lettere. Tenker jeg. Som prøver å være streng med aaa.

    Likte godt du fikk kjøpt deg ny neglelakk da!! Blir spennende å se bilder av neglene med lakken på! Skikkelig krakelerte negler! Tipper det blir tøft!

    Kjøpte ny neglelakk selv i forigårs. Slo til og kjøpte Lancome 207, Babylon Brown. Skal si jeg fikk bakoversveis da jeg tok flakongen ut av esken! Lakken trengte litt risting for å si det mildt, og før fargen ble noe i nærheten av mørk burgunderbrun, så var lakken spygusj-okergul med plommefarget på toppen. Så ikke lekker ut i det hele tatt. Men det ble bra på fingrene. Jeg er noe usikker, men mener det er den lakken som Elettra Rossellini som fronter Tresor på 20 års jubileumet for den parfymen har på seg i siste nummer av «Henne», der hun er avbildet. Så nå har jeg for en gangs skyld investert i en «motelakk»! Mulig den var «hot» i vår eller noe så jeg egentlig er seint ute, men skitt au. Jeg ville ikke ha den derre Chanel 505 «particuliere» som «alle» har for tiden, og ikke ville jeg ha «Rouge Noir» fra ??? heller. Så da kjøpte sære meg lakk fra Lancome.

    Link til et bilde: (aner ikke hvordanjeg gjør denne kort..)

    Kos deg med å eksperimentere med lakken din! Her får både hender og tær et strøk nå når jeg skal se «Brothers and sisters» snart på TV2.

    ((((( klemmm )))))) og håper dagen i morgen blir bedre. 🙂

  6. Hehe. Dårlig karma synergerer direkteproporsjonalt med stilig neglelakk, det står i pensum, så hvis du lakker neglene i kveld, er du i balanse igjen i morgen 🙂

  7. SerendipityCat: Helt klart høyt på trøsteskalaen, jeg visste det bare ikke fra før. Fin, ny erfaring. 🙂 *klem*

    Jenna: Oooh, den så stilig ut! Jeg har et svært lite utvalg av neglelakk, men jeg får se om jeg ikke skal utvide det litt utover høsten. Turkis har jeg lyst på. 🙂 Har brukt kvelden til å se film mens jeg filte neglene mine. Gjør meg klar til testing! 🙂 *klem*

    Dr. Borg: Så godt å høre fra en som faktisk leser pensum! Jeg har filt neglene nå, nesten ferdig… så får jeg se om jeg kan få testet litt… uansett skal det testes i morgen den dag. 😀

  8. Ekspeditrusa på butikken jeg kjøpte neglelakken på hadde turkise negler. Det var egentlig veldig kult! 🙂
    Stod og kikka på dem en stund, og fant på at jeg skulle «se på» en krem bare for å ha en unnskyldning for å få se mer på dem! Kunne jo bare spurt om jeg fikk se mer på dem da, men nei det turte ikke jeg vettu! Var for tåkete i hodet til det. Samtaler er ikke det jeg er god på i me-tåka for å si det slik.
    ((( klemm )))

  9. Uff, og æsj! Trøsteklemmer sendes i bøtter og spann! Håper hårfargen ble bra da i hvertfall, og at denne dagen skal bli et bedre sted å være ♥

  10. Jenna: Hehehe, du skulle spurt – hun hadde sikkert bare blitt glad over at du likte! 😀 Jeg må virkelig få tak i turkis, det får bli neste utflukt. 🙂

    Løven: Takk kusineløven min! ♥ Fargen ble bra, tror jeg. I hvert fall har jeg ikke ettervekst på en stund. Og dagen i dag har vært ca. 1000 ganger bedre enn i går. 🙂

Det er stengt for kommentarer.