Kylling og spisskål

Jeg har bestemt meg for å skjerpe inn i matveien igjen, det ble litt for mange utskeielser i sommer. Inspirert av blogger som Lailas slankeblogg og LCHF-bloggen, har jeg testet nye oppskrifter. Forrige dagen lagde jeg lavkarbolapper, som er en grei brøderstatning. Til middag i dag laget jeg ‘Kål og kjøtt i form‘, der jeg benyttet en pakke kyllingkjøttdeig i stedet for vanlig kjøttdeig, som egentlig er oppskriften.

Det ble veldig godt, selv Tenåringen likte dette – og han var i utgangspunktet skeptisk til kålen. Han foreslo å bruke bacon inni kjøttblandingen neste gang, og det tror jeg faktisk kan bli godt. Jeg tenker i så fall kjøpe baconterninger og steke det kjapt før jeg blander det i. Det er sikkert mange andre måter å variere dette på også!

Her er blandingen klar til å settes i ovnen:

Og her er det ferdige resultatet:

8 tanker på “Kylling og spisskål”

  1. Absolutt spiselig det her, altså!🙂 Skulle saltet mer, men det går jo an å gjøre etterpå. Vi hadde ikke noe annet til, men det går sikkert an å ha noe tilbehør også sånn at det holder til flere personer. Her står det igjen omtrent 1/4 (som sikkert blir lunsj for meg i morgen).🙂

  2. Litt sent svar🙂 Jepp, spagetti lagd av rismel osv. og smækka sammen en saus av purre, løk, tomater, urter, hvitløk, tomatpùre og tomat på boks. Himmelsk!

  3. Løven: Nam! Mat er jo veldig godt da.😀

    Randi: Det var ekstra godt når jeg varmet opp restene i dag.🙂

    Dr. Borg: Takk takk, det var jo veldig enkelt å lage også:🙂

Det er stengt for kommentarer.