Uvant opplevelse

Når jeg suser rundt på scooteren min, er jeg vant til at folk stirrer mer enn vanlig. Vanligvis stirrer jo faktisk folk ikke, så den setningen ble litt feil, men dere skjønner sikkert hva jeg mener. På to ben vekker jeg null oppsikt, men på el-scooter kikker gjerne folk litt stjålent på meg. Noen kikker veldig åpenlyst, spesielt når jeg parkerer og stiger av og går på egne ben inn i butikken. Kanskje jeg må vurdere et skilt som forklarer ting? Eller nei, jeg gir blaffen.

På min vei i dag stoppet jeg et minutt for å si hei til en bekjent. Mens jeg satt der og skravlet litt, legger jeg merke til ei dame som kikker veldig på meg. Som sagt er jeg jo vant til litt stirring, uten at det gjør det særlig behagelig. Denne damens reaksjon var imidlertid litt i overkant, syntes jeg. Hun kom nærmere, smilte veldig og så ut som hun ville spørre om noe, så jeg spurte om det var noe jeg kunne hjelpe med.

Jeg holdt på å ramle av scooteren da hun på et litt stotrende norsk spør meg hva hårfrisyren min heter.

«Øh, altså, jeg tror ikke den har noe navn,» svarte jeg (skikkelig glupt).

Hun var i hvert fall fast bestemt på at hun ville klippes som meg, så jeg ga henne navnet på salongen og frisøren jeg går til. Hun stakk kjapt avgårde for å bestille time.

Det var en innmari snodig, men også ganske hyggelig opplevelse. Det har aldri skjedd meg før. Nå går jeg rundt og lurer på hva jeg skal kalle hårfrisyren min…

17 tanker på “Uvant opplevelse”

  1. Åh, ville strålt i flere uker hadde det skjedd meg🙂 Og veldig nysgjerrig på håret ditt nå så feel free to show us det hvis du ønsker😉

  2. For en overraskende vending den historien fikk – jeg så ikke at det spørsmålet kom🙂
    Men så moro – ja der ser du – din skjønnhet overgår både scootere og annet – kos deg med kommentaren og nyt den – og jeg er storveis enig med Ann «Tiara-frisyren for hotte bloggere» Er så enig!!
    Ha en vidunderlig helg😀
    Klem fra Lokki

  3. That was a very new wending, yes!

    Det morsomme er jo at jeg har ikke gjort noe spesielt med håret, det er bare klippet for noen uker siden… ser vel omtrent ut som før (stadig med brun hårfarge).

    Haha, ja fint med tips til navn på hårfrisyren! Jeg ville trodd den kalles «vask håret og la det henge rett ned», men det er litt langt og upraktisk.

  4. Hei kusine!!🙂
    Så hyggelig! Og tenk, dama aner nok ikke hvor mye glede hun har spredd!
    Du kan jo nevne det neste gang du er hos frisøren, så kanskje det vanker en liten «reklamelønn»😀 Og etterhvert kan du utvide… du følger «klientene» dine (gratis frakt med scooteren) til frisøren, og er modell så de slepper forklare hvordan den fremmede dama så ut på håret🙂
    Hva med «kapitalistlooken»😉

  5. Stormel: Ja, det var igrunn ganske morsomt!😀

    Løven: Hei kjære kusina mi! *klemme-ordentlig-godt* Jeg har allerede pratet med frisøren min, jeg fant nemlig ut at jeg måtte ringe og varsle henne… regnet med det kanskje ikke var så lett for henne å forstå hva damen mente.🙂 Tror ikke det gir meg rabatt, men det hadde jo vært ganske morsomt.😀

    Dr. Borg: Takk takk, det er godt man har håret, sier nå jeg. Turen har vært flott, men dette var ikke en spillende tur – men en familietur. Spilleturen kommer snart.😀

  6. PS: Selv har jeg klippet av meg alt sammen. Ser…rar ut.
    Men det fine med hår er at man kan dyrke en ny sveis på ruinene av den gamle. Jeg vanner de amputerte små restene og steller dem så godt jeg kan, med hyggelig, beroligende småprating og stell, så de skal gro fort ut igjen🙂

  7. Dr. Borg: What?! Jøssenam, dette må jeg se. Ta bilder i tilfelle du har pleiet det ut igjen før jeg rekker å se deg.🙂 Det er fint at hår vokser ut igjen, når man ikke blir fornøyd – men det er jo synd du ikke synes det ble helt bra. Stell pent du, da vil det nok gro kjapt!😀

Det er stengt for kommentarer.