Irn Bru og skrekk & gru

Jeg har lånt litt internett fra universitetet, men de har ikke forstått at de burde ha norsk tastatur her. Det synes jeg jammen de skulle begynne med, spesielt til den nette sum av 30 norske kroner per time for internett.

Turisttilværelsen er stort sett veldig bra. Vi har besøkt de fleste interessante attraksjonene som The Castle, Mary King’s Close (fantastiske stedet!), The Dungeon (forferdelige stedet) og i tillegg kjørt flere turer med turistbuss rundt om i byen – i tillegg til en 12-timers guidet busstur til flotte steder i Skottland. Vi har blant annet besøkt Loch Ness og Glencoe. Veldig bra, bortsett fra at turistbuss ikke er tingen hvis man liker å ta bilder. De stopper jo bare for en kort stund av gangen, så man knapt rekker gå på do før man må styrte inn på bussen igjen og kjøre videre. Det skal jeg ikke bruke penger på igjen, selv om guiden og sjåføren gjorde en super jobb.

I The Dungeon (som altså er et elendig sted og frarådes på det sterkeste), ble jeg dratt fram i en 1700-talls rettsak – og ble dømt skyldig for å være heks! Til kvelden skal de binde hendene mine fast til føttene mine og kaste meg i Loch Nor. Flyter jeg, er jeg heks og skal brennes på bålet. Hvis jeg synker så ber de så meget om unnskyldning og gir meg en kristen begravelse. Hyggelig av dem.🙂

I morgen reiser vi hjemover igjen, men ettersom flyet går så sent på kvelden, tenkte vi først ta toget sørover til Berwick og leke turister der.

Det har vært veldig fint med Skottlandsbesøk igjen! Det har vært veldig slitsomt også, men det er desidert bedre å være sliten i Edinburgh, enn å være sliten hjemme.🙂

Lavkarbolivet er forresten omtrent umulig å få til i dette karbohydrat-glade landet. Alt skal bakes inn og stekes i olje og serveres med poteter. Magen min er ikke spesielt glad i tvangsforingen av ulovlighetene, men vi har inngått våpenhvile nå… Håper den holder til jeg kommer meg hjem.😉

En glad turisthilsen fra Skottland til dere!

Oppdatering: Har forsøkt å gjøre det mer lesbart ved å endre til norske bokstaver. Dessuten ble det ingen tur til Berwick. De skulle ha nesten 400 kr for hver av oss for en 40 minutters togtur (og tilbake igjen).

7 tanker på “Irn Bru og skrekk & gru”

  1. Jeg har akkurat hatt en ukes ferie i Skottland selv, og er helt enig i deg i at lavkarboliv + ferie i Skottland gikk ikke så bra. Opp 2,5kg. Hoho! =)

  2. Bell4trix: haha, bra jeg kan være guide for noen, det er ganske kult…😀

    Randi: Takk, det var fint å være på tur – og så er det fint å komme hjem. Takk for fuskelappen, skal forsøke å huske den.😉

    Kari: Ojda, men da håper jeg du får dem fort av igjen!😀 Jeg klarte meg uten å gå opp, men jeg ble skikkelig kvalm.

  3. *tusler rundt å kikker her igjen* … hmm … er visst lenge siden sist jeg var her *bla langt tilbake for å se hvordan det går med hun søte dama som bor her*🙂

  4. Neimen, hva hvem hvor? Her har jeg gått glipp av noe, tror ikke jeg husker nicket ditt. Koselig melding da, håper du finner noe å lese her.🙂

    Også skal jeg se om jeg kan få oppdatert litt snart, f.eks. gi dere en guidet tur til noen av Edinburghs attraksjoner.🙂

Det er stengt for kommentarer.